Kan gewijzigde dvd film met ¨pinacle 14 niet meer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Utpala

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Berichten
7
Ik ben 72 jaar en heb reeds verschillende dvd gemaakt van foto's kleinkinderen.
Nu heb ik een DVD gemaakt van mijn geboortestad en die was perfect gelukt en gebrand maar wilde er nog verschillende foto's aan toevoegen. Dit heb ik opgeslagen onder andere naam en nu kan ik onmogelijke deze op schijf plaatsen en branden. Hij initialiseerd niet en hij kent het pad niet. Kan iemand me helpen?
Ben wel een leek op computertermen gebied.
Hartelijk dank

Dank voor de vele tips maar mijn probleem is nog niet opgelost zou het kunnen omdat ik de film begonnen ben met High Definition ?
Kan ik de hele film omzetten zodat ik het toch kan branden?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi heb je de al gemaakte film nog op je computer staan ??
zo ja probeer dat bestand eens te openen
mvg
 
Gewijzigde film

Al de andere die er nog opstaan kan ik zonder problemen openen en terug branden.
Enkel die van de stad kan ik openen, wijzigen, opslaan maar niet verder behandelen.
klik op film maken ; komt initialiseren - daarna klik op maken enz .. doe dat en er volgt : c document and setting all users enz..... en er gebeurd niets
 
Zou het kunnen zijn dat er niet genoeg ruimte op de betreffende harde schijf is? Als u op 'film maken' klikt, kunt u zien hoe groot het bestand wordt en hoeveel ruimte er nog over is op de harde schijf.
Ik heb zelf ook Pinnacle 14, en heb hier veel ervaring mee. Ik heb het hier niet bij de hand, maar hoop u vanavond verder te kunnen helpen.
 
Pinacle 14 niet geladen

Bedant voor de reactie
Wanneer ik dus klik op film maken krijg ik :
C. Vrij 106,GB
gebruikt 88,4GB
Grootte 5?086GB

E. DVD 4,76GB
beschikbaar 43minuten
Gebruikt 40 minuten
Kwaliteit 82 %

Helpt dat je vooruit ?

Groetjes
 
Het filmbestand is ruim 5 GB groot.
Op de C-schijf is nog 106 GB vrij, dus dat is ruim voldoende.
E is de dvd-brander. Op een dvd past 4,7 GB, en de film is 5 GB groot. Dit is dus iets te veel. Pinnacle gaat de film iets verkleinen (de kwaliteit iets minder maken), zodat hij precies op een dvd past. Dat betekent 'kwaliteit 82%'.

Brandt u de film direct vanuit Pinnacle, of gebruikt u een apart brandprogramma (bijv. Nero)?
 
Pinacle 14

Ik brand onmiddellijk met Pinacle. Is dit ook mogelijk om met Nero te branden ?
Zou dat beter lukken?
Alleszins bedankt
 
Ja, dat kan, maar mer Pinnacle moet het ook wel lukken hoor. Ik sla zelf altijd mijn film op de harde schijf op, en brand het daarna met Nero. Dan kan ik namelijk later heel gemakkelijk nog een exemplaar van de film branden, zonder dat hele gedoe in Pinnacle weer te moeten doen.

Onder welk formaat wilt u de film branden? Als DVD of als filmbestand (bijv. avi of mpeg)?
 
Pinacle 14

Al mijn vorige zijn steeds gelukt.
Ik ga met Pinacle naar film maken en dan als DVD en dan zie ik toch bij instellingen staan MPA(MPEG-1 Layer2)
Het zijn dus foto's gemonteerd met muziek en tekst erbij om af te spelen op TV
Bedankt
 
OK voor op de tv moet het dvd formaat zijn. Ik zal even doorlopen wat u allemaal moet doen (ik ga er vanuit dat u de nederlandse versie heeft). Sommige termen kunnen iets anders zijn, want ik heb dit uit de Engelse versie vertaald:

-Helemaal bovenin 'Film maken' kiezen
-Dan aan de linkerkant 'Schijf' kiezen (bovenste optie)
-Schijftype: DVD
-Videokwaliteit: Automatische kwaliteit

Daarna klikt u daaronder op 'Instellingen'. Er opent een nieuw venster. Bovenin dit venster staan bovenstaande instellingen nog een keer (schijftype en kwaliteit). Wat u hierna moet doen, hangt ervan af of u direct met Pinnacle wilt branden of later met Nero.

Als u direct wilt branden:
Linksonder bij brandopties de bovenste instelling kiezen (maak schijfinhoud en branden of zoiets)
Rechts daarvan bij Doelmedia: DVD 4,7 GB
Bij Brandapparaat: Uw brander selecteren
Image type: Video_TS map
Als u nu een lege DVD in de brander doet, kunt u linksonder op OK klikken. Het venster verdwijnt weer. Als u nu op 'Maak Image' klikt begint de DVD te branden.

Ik hoop dat u hier wat aan hebt. Ik hoor graag hoe het gegaan is.
 
DVD Maken

Ik denk dat ik het steeds zo gedaan heb...... maar ga het nog eens proberen met je tekst naast me. Anders moet ik eens via Nero proberen. Ik laat je zeker wat weten.
Heb enkel met die film over mijn stad probleem heb er nadien nog eentje gemaakt geen enkel probleem.
Alleszins bedankt.

Hilde
 
Met Nero werkt het precies hetzelfde, alleen moet u bij Brandopties de optie 'maak image, maar niet branden' en bij Doelmedia 'map harde schijf' of zoiets kiezen, en dan een pad opgeven.Hij maakt dan op die locatie een map VIDEO_TS aan met alle filmbestanden erin. In Nero kunt u dan deze map opzoeken en de bestanden op de DVD branden. U moet dan in het begin (in Nero) wel aangeven dat u een Videoschijf wilt branden, in plaats van een Dataschijf.

Succes
 
pINACLE

nOG NIET SPECIAAL GEPROBEERD....... MOET DAT MET NERO 8 OF MET MOVE IT
DAT PROGRAM HEB IK OOK MAAR NOG NIET MEE GEWERKT;
HEB TWEE DAGEN KLEINZOON DUS MINDER KANS OM OP PC TE KOMEN

BEDANKT
 
Ik heb een pinnacle studio HD ultimate collection en had een filmbestand van ca. 7,5 gb. gebrand op een DVD+R DL. Nu blijkt dat er niks op staat terwijl ik kan zien dat er wel degelijk wat in mijn schijf gebrand is. Verscheidene pogingen gedaan, wat resulteert in niet meer te gebruiken schijven.:evil:
Wie heeft hier nog meer problemen mee en weet hier op een oplossing voor?????

ps. op de gewone DVD schijven geeft het geen probleem



alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan