Netwerkschijf geeft internetproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
112
Ik heb een D-Link DIR-655 router. Daarop zijn aangesloten mijn pc met windows XP, mijn kabelinternetverbinding en mijn netwerk harde schijf. Dat is een Freecom network drive xs.

Deze netwerkschijf heb ik regelmatig met de usb-verbinding op mijn tv aangesloten. De usb kabel kan echter niet in de tv blijven zitten, omdat de schijf niet tegelijkertijd met usb en met de netwerkkabel verbonden kan zijn (tenzij de tv uit is).

Nu komt het regelmatig voor dat ik na het starten van mijn pc geen internetverbinding heb. Om dit dan weer te verkrijgen moet ik eerst de router uitschakelen, dan de netwerkschijf stekker er uit en weer terugstoppen, dan deze laten opstarten, en dan de router weer aanzetten.

Het lijkt er op dat de pc starten met de usb-kabel nog in de tv een zekerheidje is voor het niet hebben van internet, maar soms doet hij het ook weer wel. Daarom vermoed ik wel dat het daar ergens mee te maken heeft. Maar ook wanneer ik die kabel niet in de tv heb gaat het wel eens mis.

Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit gebeurd en weet ook niet hoe ik dit op moet lossen. Heeft iemand suggesties?

De firmware van de schijf en van de router zijn up to date.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan