dvd volume verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
64
Ik brand zelf altijd dvd,s met convertXtodvd waarbij ik een AVI bestand en SRT ondertitel bestand samenvoeg en dat wordt samen de DVD met ondertitel.Nu heb ik een paar DVD,s gekocht en daar is het geluid een beetje aan de zachte kant ten opzichte wat ik zelf brand.Is er een programma of methode om de dvd te rippen met audio en later terug te branden met een hoger geluidsniveau ? En als ik de DVD rip naar AVI...zitten er dan ook nog de ondertitels in ?
In het programma ConvertXtodvd kun je het geluid zelf aanpassen dus dat is makkelijk.Maar als ik de DVD rip naar AVI moet ik natuurlijk wel de ondertitels behouden..
 
Laatst bewerkt:
ik zou persoonlijk gewoon de tv of geluids instalatie wat harder zetten, maar wat jij wil.

-rip de dvd eerst naar je harde schijf, nu heb je een video_ts map en een audio_ts map
-zet deze met autoGK om naar een avi, misschien het makkelijkst met subs er gelijk in gebakken.
-uiteraard heb je de geluids kwaliteit niet te laag gezet.
-haal nu het geluid uit de avi met behulp van VirtualDub (of NanDub binary als je vbr geluid hebt)
-met je favoriete audio bewerkings programma maak je het geluid nu harder en sla op als mp3
-zet nu het geluid weer in de avi met bovengenoemde progs
-nu zet je de avi weer om naar dvd met bv dvdflick of convertxtodvd
 
Turn,hartelijk dank voor je antwoord.Maar na wat onderzoek ben ik er zelf zo uitgekomen.Ik rip de DVD met DVDfab 8.Hierin heb je opties zoals de nutteloze ondertitels eruit halen met uitzondering van de NL titel.Je gebruikt de optie dat de ondertitel gelijk in de film mee gaat.Je neemt ook de hoofdfilm zodat je geen voormenu krijgt maar de film direct begint te spelen.Dat keuzemenu willen we toch niet.Hierin kun je nog niks met het volume doen.Het product is een AVI bestand met ondertitel ingebouwd.Dit haal de door "ConvertXtodvd" waarbij je het volume kunt aanpassen.Ik zet het altijd op "normaal 67%".Dit moet je echt doen anders krijg je weer te zacht volume en moet je de TV weer erg hard zetten met afspelen.Als resultaat krijg je een prima dvd met de ondertitel erin en het volume zoals men dat wenst.Ik hoop dat velen wat hebben aan dit onderzoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan