NAS Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo

Ik ben opzoek naar een LEEG NAS kastje aangezien ik zelf genoeg HDDs heb liggen.
Ik moet er wel over heel de wereld :eek: toegang tot hebben. (in ieder geval op school etc.)
Is dat eigenlijk met iedere NAS mogelijk?
En kan iemand me uitleggen wat het inhoud als je met zo'n ding BitTorrent kunt downloaden. Download hij dan een bestand zonder dat er een PC aanstaat?

Alvast bedankt:thumb:
Luck

oja, en ik moet mensen een Download link kunnen geven van bestanden die erop staan :)
 
Laatst bewerkt:
ok, niet slecht.
Maar bestaat er ook iets
uhhh. Goedkopers XD

Met een inkomen van krappe 100€ p.m is dat wel erg veel :)
 
Ik heb nog wel een pc maar die is echt te langzaam.
Dan koop ik er toch maar een.

Kun je met dat ding toevallig ook websites hosten ? Mn vader heeft een eigen website. Misschien doet ie dan mee

In ieder geval hartstikke bedankt

Greetz luck
 
Website hosten denk ik niet, maaarrrrr... pc te langzaam. Voor Freenas voldoet elke pc en hij zal toch niet heel zwaar belast gaan worden?
 
pentium 3
500mb Ram

heeft ongeveer 10minuten voor het openen van firefox nodig. maar ik kan het natuurlijk proberen.
Dan moet ik alleen nog wel even linux erop zetten
 
Welk linux systeem kun je me aanbevelen en loopt goed op een oude pc?
 
In de Freenas versie zit een Linux versie ingebakken (of eigenlijk andersom)
 
Tja je moet er wat voor over hebben ik raad een nas zeer zeker aan, ik heb zelf een Synology DS107+, deze eet maar 7 watt en is echt een geweldig ding. M'n moeder gebruikt het voor de foto's in combinatie met photostation. En ik vooral voor mijn muziekcollectie. Je kan je eigen site er op hosten helemaal gratis en al heb je geen domein naam en je wilt er ook geen kopen kan je deze gratis aan een .tk domeinnaam koppelen. Voor het downloaden is er Downloadstation op geinstalleerd je browse naar je synology en je voer je torrent file in of nzb alhoewel ik hier sabnzbd+ voor heb geinstalleerd als alternatief (i.v.m reparatie en uitpakken).

Een oude pc is wel leuk alleen zuipt deze veel stroom en maakt veel herrie eigenlijk te veel daarom is een NAS een veel beter alternatief en deze beginnen wel bij de 90 euro maar dat heb je er zo uit als je het vergelijkt met de (energie)kosten van de oude PC.
 
Ik ga in het weekend in ieder geval met een oude pc freenas proberen, en als ik dan mn lijstje met dingen die ik nog wel hebben heb afgewerkt (NVIDIA 3d surround XD) dan komt die NAS.
Maar dat is inderdaad wel ERG handig, website hosten etc.

Werkt dat eig. goed? als laten we zeggen 10-20 mensen tegelijk je website bezoeken?
dan wil mn vader denk ik wel meebetalen :d


Luck
 
Werkt dat eig. goed? als laten we zeggen 10-20 mensen tegelijk je website bezoeken?
dan wil mn vader denk ik wel meebetalen :d


Luck

Wel 100, geen probleem.

En Synology is, vind ik, wel HET merk als het op NASsen aan komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan