Windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordenbos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
12
Hallo,

Er is windows 7 op mijn laptop geïnstalleerd. Mijn laptop kan dit helemaal niet aan. Nu wilde ik XP er op zetten maar als ik op besturingssysteem installeren wil klikken lukt dit niet. Hoe kan dit?

Geloof ik moet ik eerst windows 7 verwijderen maar ik weet niet hoe dat moet.

BVD.

Noordenbos
 
weet niet zeker, mar bij de installaties van windows zit altijd ergens 'schijf fragmentatie' verstopt. op die manier kun je de schijf dus leegmaken en de andere windows eraf gooien(ben je btw wel de rest ook kwijt dus kijk uit!)
 
Windows XP Cd'tje erin, formatteren, en XP installeren. In het BIOS wel eerst Dvd/cd drive als first boot zetten.

Weet wel waar je aan begint! Kijk eerst of alle drivers wel beschikbaar zijn!
 
Inderdaad! Want XP word niet meer ondersteund. Niet alleen niet meer door Microsoft maar ook niet meer door bijv HP, Compaq, Dell, Asus etc.
 
Drivers voor de componenten van je computer! Bijvoorbeeld je netwerkkaart. Kan zo maar zijn dat als je XP opstart dat je geen internet hebt, en dat je daarna nog eens aan de driver moet zien te komen.
 
Windows XP Cd'tje erin, formatteren, en XP installeren. In het BIOS wel eerst Dvd/cd drive als first boot zetten.

Weet wel waar je aan begint! Kijk eerst of alle drivers wel beschikbaar zijn!

En wat moet ik precies formatteren?
 
En die kunnen voor jouw type laptop niet meer beschikbaar zijn door de originele maker.
 
Formatteren is het opdelen van je schijf in sectoren waarbij alle data wordt gewist, zodat de schijf beschrijfbaar is. Maar ik denk dat je beter Windows 7 opnieuw kunt installeren. Zoals ik het nu zie heb je niet eerder met dit bijltje gehakt, en moet je even iemand vinden in je omgeving die handig is met computer/ de plaatselijke pc boer even benaderen.
 
Misschien is het verstandig om eerst te melden welk systeem je hebt voordat je straks alles weggooit en er geen drivers voor die machine te vinden zijn...
 
@Woutertjuh88:Goede opmerking.:thumb::thumb:Eerst maar eens weten welke laptop het is.Én waarom daar nu w7 op staat en niet zou werken?

@noordenbos:Welkom op Helpmij.nl

Uit uw reactie haal ik het feit dat u niet echt weet wat er allemaal te doen staat bij het opnieuw installeren van een OS.(drivers??formatteren??)
Lijkt mij ook verstandig dat u zich daar eerst in verdiept cq iemand bijhaalt met wel de kennis die over de schouder meekijkt.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan