Eerst geen wachtwoord nodig vervolgens ineens wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
133
hoi,

ik heb een xp pro. heb ik pas geleden mijn pc verplaatst mar nu heb ik ineens een wachtwoord nodig om in te loggen. dit was voorlangs niet nodig. dus dacht ik dan log ik in via administrator maar dat lukt niet, want je moet bij het welkomscherm 2× op ctrl+alt+del drukken, mar ik krijg helemaal geen welkomscherm.

weet iemand hoe dit zit

PS: bij het opstarten van de ps kan ik kiezen tussen xp en ME, alleen ME werkt niet meer.
 
Je zult wel XP Home hebben.
Eerste wat je moet doen is opstarten in Veilige modus, dus herhaaldelijk F8 kiezen na het BIOS-scherm totdat het 'opstartmenu' van XP verschijnt.
Daar kiezen voor Veilige modus en 2x op Enter drukken, zodat XP in Veilige modus wordt opgestart.

Je zou dan wél als Administrator moeten kunnen inloggen. Ik ga ervan uit dat je daar geen wachtwoord op hebt staan. Er zal je een keuze geboden worden om in Veilige modus te blijven of Systeemherstel te starten. Zorg ervoor dat je in Veilige modus blijft.
Dan via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts ervoor zorgen dat je 'normale' gebruikersnaam geen wachtwoord meer heeft.

Succes,

Tijs.
 
in dat geval is volgens mij het account als administrator ingesteld, want wanneer ik in safemode opstart krijg ik precies hetzelfde
 
Start opnieuw op met F5 en kies om op te starten in Veilige modus met opdrachtprompt.

account aanmaken:
net user greacus /ADD
(als de account er nog staat, hoef je dit niet te doen).

Om admin te worden:
net localgroup administrators greacus /ADD

Dit maakt het account greacus een admin. Als dat niet werkt is administrator niet de groep voor admins zoek dan de juiste groep met:

net localgroup

En voer dan de stap opnieuw uit maar dan in plaats van administrator de net gevonden groep.

Zie ook in deze thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/351572-per-ongeluk-beheersaccount-verwijderd
Als het goed is, heb je alle rechten terug!
Succes.;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik je goed begrijp kun je ook in Veilige modus niet inloggen.

Verwijder dan het wachtwoord van je 'normale' account, via de methode die hier, in posting #13 is gegeven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan