Versterker tussen modem en uitgang uit muur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erfan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
22
Beste allemaal,

Doordat wij veel tv's in huis hebben, maken wij gebruik van meerdere splitsingen bij de uitgang uit de muur (weet niet precies hoe die uitgang heet). Door deze splitsingen, is de signaal naar mijn modem erg zwak en heb ik vaak sloom of geen internet.

Ik weet dat het door de splitsingen komt, want als ik de modem direct aansluit, zonder splitsingen ertussen, heb ik snel internet en heb ik nooit problemen.

Nu is mijn vraag of het een probleem is als ik een versterker tussen de uitgang uit de muur en mijn modem zet?

Ik heb internet van caiway.

Gr,
Erfan
 
De versterker heb ik al, alleen sommige van mijn vrienden beweren dat het niet kan, een versterker bij een modem. Is dit waar of is dit geen probleem?
 
Hoi,

Inderdaad, die 'vrienden' hebben gelijk.
Maar je kunt het toch gewoon zelf uitproberen?
Want je hebt immers al een versterker ..... zég je.
 
Ik wilde het wel proberen, maar ik wist niet of dat goed was voor mijn modem, maar bedankt in ieder geval.
 
Een versterker doet ook keurig zijn werk maar de plaatsing is van belang. Of te wel na welke splitsing ga je deze plaatsen. Een ander oplossing is deze. Nu hoeft deze splitter niet zo zeer van Tratec te zijn maar het grote voordeel van een dergelijke splitter is dat deze het digitale internet signaal afscheid van je tv signaal. Hierdoor heb je nagenoeg geen verlies op beide signalen.

Een knappe handyman of dergelijke winkel in je buurt zal zo'n splitter voor je te koop hebben.

grtjs jjw
 
Een versterker doet ook keurig zijn werk maar de plaatsing is van belang. Of te wel na welke splitsing ga je deze plaatsen. Een ander oplossing is deze. Nu hoeft deze splitter niet zo zeer van Tratec te zijn maar het grote voordeel van een dergelijke splitter is dat deze het digitale internet signaal afscheid van je tv signaal. Hierdoor heb je nagenoeg geen verlies op beide signalen.

Een knappe handyman of dergelijke winkel in je buurt zal zo'n splitter voor je te koop hebben.

grtjs jjw

Caiway werkt niet met een dergelijke splitter. Het signaal wordt gesplitst in de modem zelf. Het plaatsen van een dergelijke splitter zal dan ook geen effect hebben.

Vraag aan TS is echter: waar zit op dit moment de kabelmodem én waar zit de router?
Als je een draadloze router hebt zou ik zeggen: modem en router direct bij het aansluitpunt en verder draadloos. Dat geeft uiteindelijk waarschijnlijk de minste problemen.
 
Ik heb zonder onderzoek even aangenomen dat Caiway verloopt via de coaxiale kabel die binnen komt in je huis. Ik lees op de Caiway site dat het pakket bestaat uit een digitale ontvanger, een (internet) modem en bij een totaal pakket een telefoon aansluiting. Dit principe werkt het zelfde als bijvoorbeeld bij Ziggo. In dat geval zal deze splitter zeker zijn werk doen. Of het moet zo wezen dat het aanbieden van zowel het analoge als digitale tv signaal ook over het modem loopt. Dat lijkt mij sterk. Maar ik beken, ik ben niet bekend met Caiway daar wij dat niet hebben in onze regio.

Een versterker zal keurig zijn werk doen maar (als je deze als eerst plaatst op je binnen komende aansluiting) zal alleen maar het binnenkomende signaal versterken, als dit signaal al niet 100% zuiver is wat in velen gevallen het geval is dan zal het weinig opleveren. Je versterkt namelijk letterlijk alles wat binnenkomt, dus ook eventuele ruis. Je kunt natuurlijk de versterker tussen je internet modem en aansluiting plaatsen maar als hier voor een aftakking zit naar een x aantal televisies dan blijft er weinig signaal over, dus je versterkt als het ware alleen maar het signaal wat over blijft. Je zult hier weinig mee bereiken.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan