Over Video Converter van Blokker

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMaestro

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
79
Heb vandaag zo'n ding aangeschaft.
Lijkt simpel, videorecorder aansluiten, USB stickie erin, op record drukken als video afspeelt en opslaan op USB stickie.
Slaat op in MP4 format, echter, wel geluid maar beeld blijft zwart.
Iemand ervaring met zo'n ding?

Thanx!

Rinus
 
video converter van Blokker

Hallo,

Ik heb ook zo'n ding gekocht, aangesloten zoals het moet(?) en op mijn pc de VLC medioplayer geinstalleerd, heb windows7.
Heb hetzelfde probleem, wel geluid, geen beeld.
Als ik naar de grote van het opgenomen bestand kijk, heb ik een bestand van 6.03MB voor anderhalf uur film... lijkt mij veels te weinig, ik denk dat er niet eens beeld wordt opgenomen. (HI8 bandje in mijn analoge videocamera , die is aangesloten op de tv en het gekochte kastje van Blokker met daarin een usb met 8 GB kaart)

Ook lukt het mij niet om het begin scherm van de converter te krijgen, kan wel opnemen.

Is er iemand die hier wat meer over kan vertellen? Hoe krijg ik beeld?

ps: misschien reageer ik niet op een juiste manier of is mijn bericht niet goed geplaatst, maar dit is voor het eerst dat ik op een forum "bezig" ben:eek:
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt, ik heb beeld, alleen nu weer geen geluid, maar ga verder rommelen:).

Ik heb van de t.v. de dvd recorder losgemaakt en alles weer aangesloten zoals in het boekje beschreven staat en nu krijg ik dus ook het begin scherm, en ook beeld op mijn usb stick. Bekijken op de computer is ook geen probleem, alleen nu nog beeld en geluid samen zien te krijgen.... wordt vervolgd (hoop ik).

Weet iemand dit dan misschien... op mijn videocamera heb ik enkel een kabeltje met geel en zwart daar heb ik dan die vrouwelijke tulip aansluitingen op gedaan en de bijgeleverde kabels van de converter er weer op gedaan. Geel moet op geel anders geen beeld maar als ik die zwarte kabel op zowel wit als rood aansluit (heb alle manieren van aansluiten al geprobeerd), blijf ik geen geluid houden... tot nu toe is het dus of beeld of geluid en ik wil ze natuurlijk allebei...

Mocht iemand wat weten dan hou ik me aanbevolen en als ik er zelf toch nog achter kom laat ik het ook weten


Ben er inmiddels in geslaagd. Alles doet het! Je moet wel met de aansluitingen een beetje rommelen, de ene keer pakt die wel en dan weer niet. Heb al een aantal filmpjes overgezet, heb ze gebrand met windows live movie maker. Een hoop gestress maar tot nu toe was het de moeite waard.
 
Laatst bewerkt:
wel beeld en geluid

Haai allen,

Ik heb de hierboor beschreven problemen gelukkig niet, echter wel het volgende. Nadat ik alles netjes op de USB stick het gezet, blijkt het beeld achteraf heel blokkerig te zijn. Hebben meer mensen dit probleem? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de support.
 
hoi

misschien helpt dit:
Wat wij hebben gedaan is het volgende:
Wij hadden ook eerst problemen met het beeld (we kregen alleen een wit scherm) en het geluid deed het gewoon. Toen we een ander kabeltje gebruikte (die niet van blokker was) deed alles het gewoon goed. We hebben letterlijk gedaan wat in de handleiding stond. Uiteindelijk leverde dit bij ons ook blokkerig beeld op. Wij dachten dat dit aan de camera lag en hebben er eventjes een blueraydvd-speler op aangesloten om het te testen.
De uitslag was dat de converter van blokker dus de blokkerige filmpjes maakt en dat je hier (volgens mij) weinig aan kan veranderen.
 
2mpyjol.jpg


De blokkerige filmpjes komen door de bijgeleverde software (te lage bitrate)
Voor een betere kwaliteit kun je beter met windows moviemaker opnemen, gewoon de optie kiezen: opnemen van videoapparaat. Je zult zien dat het dan wel acceptabel is hoewel je de originele videokwaliteit niet behoudt.
Zelf doe ik het met een Ulead software(betaald) wat nog betere resultaten geeft.
 
video converter

hoi allemaal,

ik heb een vraagje:
ik heb vandaag in de blokker een video converter gekocht,
alleen het probleem is ...
wat kan je hiermee allemaal doen ?
want ik snap het meeste niet.
belangrijkste waarom ik het heb aangekocht is:
kan je hiermee gewoon liedjes van je usb stick laten afspelen ?
zo ja, hoe doe je dit dan ?

mvg joyce
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan