Windows XP installeren op andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Berichten
135
Ha Mensen,

Ik heb thuis een computer staan waarbij ik cdtjes heb gekregen met windows XP. Als mijn computer traag wordt, herinstalleer ik de computer dan met deze cdtjes.

Nu kon ik op mijn werk voor 50 euro een laptop kopen van een jaartje of 4 oud. Ik krijg de computer wel helemaal leeg. (Er staat trouwens wel een licentiecode achterop de computer van windows XP.)

Ik wil nu via de cdtjes van mijn computer die ik al had, de laptop gaan installeren. (En ook van een aantal collega's die deze laptop hebben gekocht.) Kan dit gewoon zonder problemen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Erik
 
Ik geef je weinig kans.
Meestal zijn bedrijfs computers voorzien van een zogehten vlk windows.
Een volume license key.
En wat jij thuis hebt is een consumenten versie.
Maar je kunt het altijd proberen,niet geschoten is altijd mis.
 
Ja je kan het idd proberen, maar je kan er altijd ubuntu op installeren als het niet werkt.:thumb:
 
Onzin @ Palomino. Als de CD's die hij heeft gewoon een Winxp installatie CD is (en geen image) dan kan hij z'n laptopje prima installeren. Hij zal gewoon de license key van z'n andere computer moeten gebruiken.
 
Onzin @ Palomino. Als de CD's die hij heeft gewoon een Winxp installatie CD is (en geen image) dan kan hij z'n laptopje prima installeren. Hij zal gewoon de license key van z'n andere computer moeten gebruiken.

Is niet zo'n onzin,hoor.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze DELL.
Staat inderdaad installatie key op,maar ik kan met mijn OEMetje niets installeren met de key die op de pc staat.
 
Hoi !

Als de XP/CD van ´n OEM/PC zijn gaat het legaal niet lukken, helemaal niet met de VLK/key van de sticker op de laptop.

Greetz,

Harry.
 
Is niet zo'n onzin,hoor.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze DELL.
Staat inderdaad installatie key op,maar ik kan met mijn OEMetje niets installeren met de key die op de pc staat.

Ah zo, ik had hem even verkeerd begrepen. Heeft hij zelf een CDtje dan geen probleem
 
Haha!! Bedankt voor al jullie reacties!! Ik heb inderdaad een origineel cdtje! Als ik het goed begrijp, kan ik deze dus gewoon installeren en dat ik dan ook gewoon de updates kan installeren, zodat ik er een veilig computertje van krijg :D

Groeten,

Erik
 
Ha mensen,

Ik ben eens aan het installeren gegaan en helaas geeft ie een foutmelding! Ik heb hier wel meerdere computers staan. Eentje is een hp. Als ik dit cdtje in mijn nieuwe laptop doe, zegt ie dat ik deze alleen mag installeren op hp en compaq.

Mijn pa heeft een siemens. Deze heb ik ook geprobeerd te installeren. Opzich doet ie dat wel, alleen als er dan een "kale" windows op staat en ik doe de cd van de drivers erin, dan krijg ik de melding dat deze alleen voor siemens computers is.

Is het nog mogelijk om dit te omzeilen? Ik vind het namelijk wel jammer om een dure nieuwe windows versie te kopen. (en illigaal vertrouw ik eigenlijk niet :p)

Bedankt!
 
Hoi !

Is uiteraard mogelijk zonder veel problemen, maar op dit forum mag ik je daarover niet informeren !

Just Google !

Ik wist dar het niet ging, zie m'n vorige mail.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk dat de licentie van de laptop zelf ook nog werkt. probeer het eens met een oem cd. scheelt je weer een stapje de illegaliteit in :)

Oh sorry, had er overheen gelezen dat je dat al geprobeerd had
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan