krijg windows xp niet installeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinten39

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
14
hallo ik heb windows xp Fujitsusiemens schijf die wil ik installeren op een westerndigital WD 6400CS hardeschijf als ik windows xp install geeft hij een foutmelding dat hij geen hardeschijf ziet ik heb al van mijn moederbord CD-rom een diskette gemaakt nu in stall ik windows xp opnieuw en stoets F6 in dan vraagt hij de diskette al wat ik doe dan geeft hij aan windows heeft een nieuwer bestand ik heb ook een ide hardeschijf met windows erop en daar ziet hij gewoon de sata hardeschijf ik heb al een slipstream gemaak met de bestand van moederbord dikette en sp3 erbij maar het wil niet lukken wie kan mij helpen
groetjes Peter:mad::mad:
 
Zou je je bericht ff willen veranderen: leestekens maken je stukje een stuk beter leesbaar. daardoor ook, snap ik het probleem niet helemaal.
 
ik heb windows xp FujitSusiemens cd-rom die wil ik installeren op een westerndigital WD 6400CS hardeschijf als ik windowsxp installeert geeft hij een foutmelding dat hij geen hardeschijf ziet ,ik heb al van mijn moederbord CD-rom een diskette gemaakt nu installeer ik windowsxp opnieuw en toets F6 in dan vraagt hij de diskette maar dan geeft hij weer een foutmelding dat windows nieuwer bestanden heeft en dan moet ik op F3 afsluiten :eek::eek:
 
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
je moet de Sata-driver v.d. fabrikant van de pc of het moederbord downloaden en die slipstreamen of op diskette zetten.
Geef de specs (merk/type e/o modelnr.) van je pc door dan kijken we wel ff.
 
Je moet wel een tekst-based driver hebben voor de slipstream anders lukt 't niet.
Kijk even in dit topic dat ik toevallig op m'n weg vond waar het een en ander duidelijk is uitgelegd.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de topic gelezen er wordt mij iets duidelijker ik had de sata driver van de moederbord CD- rom op diskette gezet en dat was 2 mappen AM64 en i386 en
txtsetup.oem bestand ik heb met nlite een slipsteam gemaakt met sps3 en sata driver erin , nu had ik eerst in nlite sp3 gestall en toen heb ik de i386 map erin gezet maar ik heb van te voren niet de txtsetup.oem bestand erin gezet en ik denk dat daar de fout zit ik ga het morgen opnieuw proberen ik laat het weten of het gelukt is alvast bedankt:d
 
het wil nog niet lukken

het wil nog steeds niet lukken , ik ben nu aan het proberen met een disktte via F6, nu heb ik de sata drivers van asrock site gehaal die pak ik uit en er staan 2 mappen in amd64 en i386 en txtsetup.oem ik pak de map uit van i386 daar in stand de mappen JM386 en NT4 NT5 en 2 bestanden JMX386 en Viamriad nu pak ik de map JMX386 uit en zet die bestanden met JMX386 en Viamraid en txtsetup.oem bestand
op diskette nu pak ik windowsxp pro van FujitsSmiemens install het dan druk ik op F6 hij vraagt om diskette doe er in en dan geeft hij weer en foutmelding windowsxp heeft nieuwer bestanden sluit af.
:eek::eek:
 
ik heb nu via IDE geinstalleert ik weet niet of de pc echt trager is als via Sata:eek:
 
Ja, Sata is sneller dan IDE, dus zal het langzamer werken, dan als je het op de SATA geïnstalleerd had. Je hebt nog steeds geen antwoord op de vraag van Mik Zjegger gegeven.
 
ik was vergeten te reageren op de vraag van Mik Zjegger
hier heb ik de gevens van mijn pc

Moederbordnaam ASRock ALiveSATA2-GLAN (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

CPU Type AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+

Moederbord Chipset VIA K8T890, AMD Hammer

Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2 SDRAM)

Video kaart NVIDIA GeForce 7300 GS (512 MB)

Harde schijf WDC WD6400AACS-00G8B1 (596 GB, IDE)

ik hoop dan ik gode gevens heb door geven :eek::eek::eek::eek:
 
Hoi,
ik kom er niet goed wijs uit,volgens je eigen opgaven heb je een IDE-schijf,volgens het serienr. is het een Sata schijf. Kun je niet gewoon het merk (Fijutsu Siemens begrijp ik) en het type en modelnr. van je pc doorgeven? Dat van dat mobo geloof ik wel maar als we niet kunnen controleren welk model pc/laptop en met welke specs dan wordt dit een oneindig lang topic waar we geen stap in verder komen.We kunnen b.v. niet controleren wat in je Bios b.v. allemaal mogelijk is enz. Als we de juiste info hebben kunnen we een handleiding downloaden en je probleem beter onderkennen.
We horen wel weer van je.
 
Hallo het is geen merk pc maar is gewoon bij elkaar gesteld ik meen dat ze het noemen een A-open pc ik heb toen van een kennis van mij windowsxp FujitsuSiemens schijf gekocht helemaal legaal met origineel nummer, nu is er een western digital WDC WD6400AACS-00G8B1 (596 GB sata hardeschijf in gekomen de geven,s van de pc heb ik al doorgeven hier boven ,
voor heen had ik een ide hardeschijf en daar draaide windowsxp wel op maar die schijf is stuk gegaan
maar nu heb ik de pc geherinstalleerd als ide omdat ik niet voor elkaar krijgt als sata in stelling , wat jij heb geschreven over driver diskette van de Asrock moederbord heb ik allemaal gedaan maar het werk niet
ik heb hier de instelling van het moederbord van de hardeschijf

onbord ide controller : Enabled
Sata operation mode : Raid
Via sata raid utility : Enabled
Onboard sata II operation mode : ide

en dit is van de Bios
Bios Type AMI
Bios versie P1.10
Datum Systeem BIOS 07/10/06

maar ik heb nu Sata operation mode : Raid instelling staat nu op (NORAID) en daarom kon ik hem nu wel installeren maar dan op ide
ik hoop dat ik genoeg en goede gevens heb geven
maar alvast bedank voor je geduld :d:d
 
Ja maar nu is het wel wat duidelijker allemaal.
Kun je de "sata operation mode" ook op compatible of AHCI zetten?
En via sata raid utility op disabled?
Ik begrijp dat je windows toch hebt weten te installeren in de IDE-mode?
De sata-driver kun je alsnog achteraf installeren.
Misschien heb je nog wat aan deze link.
Succes.
 
Ik snap het nu niet meer ik heb gedaan wat je zij
sata operation mode" ook op compatible of AHCI zetten
En via sata raid utility op disabled
dan start de pc heel traag op
maar kun je mij ook zeggen hoe je de drivers achteraf kan installeren zodat ik windowsxp niet opniew hoef te installeren
en ik heb ook een email gestuurd naar Asrock wat die te zeggen hebben maar dat laat ik weten :(:(
 
Zet de instellingen anders terug als hij eerst sneller opstartte of op default.
De link van Crash brengt je naar de ge-updatete drivers,ik zou de chipset opnieuw installeren Via Hyperion Pro. (5.07A)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan