Windows 7 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drekos

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
5
Hallootjes !

Ik heb een kleine vraag, namelijk of mijn pc windows 7 64-bit aan kan?
Op moment heb ik 32bit geinstalleerd en zou graag overstappen naar 64-bit.
Mijn systeem specs zijn:
Intel(R) Core(TM) 2 Quad CPU Q6600@
2.40GHz 2.40GHz

RAM: 4,00 GB (3,00 GB beschikbaar)

alvast bedankt :)
 
Oke thnx

maar is het ook verstandig om over te stappen met deze speccs?
 
Ach ..wat heet verstandig...
Ik heb gekeken naar je processor en dat is een 64b.
Daarbij heb je 4gb geheugen en zal je dan dus ook daar volledig gebruik van kunnen maken.
 
Allereerst moet u zich zelf afvragen waarom u naar een 64 bits uitgave wilt. Loopt de PC nu niet goed onder 32 bit, of is er een applicatie die u hard nodig heeft die 64bit nodig heeft? Als het u er alleen maar omgaat omdat er nu eenmaal 64 bit beschikbaar raad ik u aan nog eens goed na te denken. Veel huidige applicaties zijn 32bit applicaties en gaan het echt niet beter doen onder win 64bit, sterker nog, er kan zelfs een verslechtering optreden. Zelf heb ik die ervaring met een PC met 4Gb geheugen. Eerst met 64bit windows 7, maar dat snel vervangen door 32bits Windows 7 die aanzienlijk soepeler liep en waar al mijn bestaande applicaties goed mee uit de voeten konden.
Mijn advies zou dan ook zijn: als u tevreden bent met de geinstalleerde 32bits windows, dan lekker zo laten.
 
Ja, je pc kan 64 bit aan, maar wat srpchulp al zegt in vorige reactie... waarom zou je dat willen? Is het nodig? Zeer waarschijnlijk niet, tenzij je specifieke software gebruikt die het echt nodig heeft.

Gouden regel in pc-beheer: if it ain't broke, don't fix it.

Ofwel... als 32bit goed werkt, laat het dan lekker zo. Updaten om het updaten heeft geen zin, en geeft eerder problemen dan dat het iets oplevert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan