keuze geluids profiel dmv snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Ik speel muziek af op een server(pc) die op mijn receiver en tv is aangesloten.
Deze is met Spdif aangesloten op de receiver en met HDMI op de tv.

Soms wil ik muziek afspelen via de receiver en een andere keer wil ik het geluid via de tv horen.
Dit is nu mogelijk door via configuratiescherm naar geluid te gaan en dan steeds handmatig te kiezen hoe het geluid moet worden afgespeeld.(via Spdif of HDMI)

Mijn vraag is dan of dit ook anders kan, het liefst dmv een snelkoppeling of is ergens in het systeem een .exe bestandje dat verwijst naar het juiste afspeel apparaat?

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel, anders verneem ik het graag.

Alvast mijn dank voor het meedenken.
 
Beste Vrouw.

Tja als eerste dacht ik dat is nog eens een eenvoudige naam en hoor die namen alleen op het kamp maar als ik de posting zo begin met beste dan heb je die naam toch wel even mooi handig bedacht.:):cool:

Waar over nou mee gedacht kan worden is wel wat aan de zuinige kant.
Kan wel gaan zeggen dat je windows 7 gebruik en het configuratiescherm die je bedoeld ook van windows 7 is ,maar dat staat er niet en zomaar stiekum helemaal fout zijn.

Meschien zou dan het iets voor zijn wat aanspreekt om het eens te proberen met die instelling via het configuratie scherm en sound het weergave apparaat voor geluid als default op speakers te zetten.
En twee verschilende media player software te gaan gebruiken waar van je er één gebruikt voor de reciever die je zo kan instellen dat het spdiff gebruikt en een andere voor de tv die je zo kan instellen dat het hdmi gaat gebruiken.

Groetjes Ragdoll.
 
Ik gebruik inderdaad windows 7 (excuus, vergeten te melden)

Twee verschillende soorten software gaat helaas niet lukken....

Ik gebruik bijv XBMC om films af te spelen voor mijzelf en wil dat via de receiver met Spdif in surround van kunnen genieten.
Echter.....
Mijn dochter kijk ook via XBMC naar bijv "Sponsbob" Heb je enig idee hoe dat kreng altijd gilt en schreewt??
Daarvan wil ik dus het geluid gewoon en alleen via de tv horen en niet dmv mijn surround systeem.

Om eea te schakelen met de juiste speakers settings wil ik dan doen dmv een snelkoppeling voordat XBMX word opgestart.:p

Voorheen had ik Windows XP en gebruikte ik het progje soundswitch maar dat wil met windows 7 niet werken.
Soundswitch maakte namelijk ook snelkoppelingen op het bureaublad aan om te bepalen welke speakersettings je wilde gebruiken.

Hoop zo wat betere info gegeven te hebben.:eek:
 
Nee hoor vrouw een exuus daar voor is helemaal niet nodig want dat zeg ik ook helemaal niet.:thumb::thumb::thumb:

Ik bedoelde daar mee het precies zo als het in de posting staat ,en voor mij rustig heel wat meer tegen me kan vertellen waar ik over mee kan denken.
En over Windows 7 had ik geen enkele twijfel en maak er geintje van want stiekum helemaal fout kan natuurlijk niet.:);)

SpongeBob ken ik door mijn neefje en toen hij via de pc dat spons verdried eens hard te keer liet gaan ,begreep meteen en het mij in eens helemaal duidelijk waarom hij vroeger uit bed opstaat dan de rest van de familie en 30 eieren door de gooit.
En ook waarom er zoveel kinderen zijn waarvan ze zeggen dat ze ADH hebben.
En vroeg aan hem of dat hij dat geluid nou gewoon uit of het makelijker vond en liever had dat ik het geluid in de video bestand omlaag ging schroeven.
Want nou er toch echt bang voor ben dat als ik daar hele naar moet luisteren nog voordat de avond is begonnen en van middag zo de straat op ren en iemand dood schiet.
Heb hem meteen wat anders laten zien wat je ook met een computer kan doen wat hij ook veel leuker vond
Dus enig idee wat er door je heen gaat heb ik wel ja.

Ken de player XBMC nog niet heb hem net gedowload en wil er zowiezo iets mee testen of werkt zoals het hoort.
Wat ik ga je natuurlijk niet zomaar iets aangeven wat zelf niet ken en achter kan staan.

Wat de info betreft dat is geheel in jou handen hoe meer je verteld hoe beter het voor jou het antwoord zal zijn.

Waarom twee een verschillende players niet gaat gaat lukken.
Moet wel een heel sterk verhaal zijn als dat niet zou lukken.
Ik in windows 7 64bit ik dacht 6 verschillende in windows XP dat kunnen er wel 8 zijn in windows enterprice sp1 32bit 5 vershilende en Mandriva linux 4 verschillende.

s/pdif ik neem aan met optice toslink kabel en je het over 5.1 suround heb.
Dat zijn 6 kanalen en dacht je dat door dunne toslink 6 verschillende kanalen gaan waar bij analoog 6 kabels voor nodig heb.
Dat is dus niet zo er gaan 2 kanalen door heen en als er 5.1 van je pc naar je reciever gaat dan wordt er van die 5.1 op je pc er 2 van gemaakt en je reciever pakt dat uit en zo die 5.1 van je pc weergeven.

Er is te veel om op noemen maar zal met die van jou aan de gang gaan dan kan een vergelijk maken.

Groetjes.
 
Dank Ragdoll, dat je ernaar wil kijken.

XBMC is niet echt een player maar meer een grafische schil om de video en muziek bestanden heen.
Vergelijk het met met Microsoft Media Center.
Om het te testen zou je XMBC niet eens nodig moeten hebben.

Speel maar muziek af met de PC dmv de Media Player en er word de standaard audioapparaat gebruikt.(SPDIF=Receiver) in mijn geval, zo ingesteld in Win 7
Als ik het standaard audioapparaat in Win7 bij Configuratiescherm>Geluid aanpas als HDMI als standaard word daarmee(dus via de tv) het geluid afgespeeld.

Dus XMBC heb je niet nodig om te testen.
Ik wil dus dat audioapparaat dmv een sneltoets/snelkoppeling oid kunnen wisselen.
 
Goed ik heb het gezien.
Het is wel log programma om er mee te werken.
Wat hij doet is dat hij zich vast houd aan wat voor hem de standaard.
En dus niet reageerd als ik zeg doet dat nu eens anders.
Goed die kabel is niet aangesloten maar daarom het niet kan ,dat is me worst.
Want daarmee is het leem progrmma ,een programma dat dus gebruik maakt van ander software op je pc.

En begrijp nu dus wat je me vertellen kon ,waarom je zo vast houd aan steeds maar het in de windows configuratie voor de audio willen veranderen ,dat is dus dat die player wat hij b.t.w domweg wel gewoon aanbied als optie bij de instellingen maar niet kan want hij laat het aan windows over wat de audio device ook voor hem is.

Ik gebruik als mijn favorite media player voor films Cyberlink Power DVD.
Daar heb je vanuit hoofd scherm van player in precies 4 linkse muiskliken de audio device van HDMI naar spdif omgezet.
Probeer de trail versie eens PowerDVD 10

Gewoon proberen het kost niks en je kunt er alleen maar mee winnen.

Groetjes Ragdoll.:thumb:
 
Sorry Ragdol maar dat is toch niet wat ik wil.

Ik wil mijn films kunnen kiezen met XBMC (dan kan ik ook naar mijn foto`s kijken en muziek luisteren en you tube bekijken vanaf de bank met een afstandsbediening)
Zoooo lui:love:

Dus een optie om te kijken met PowerDVD of WinDVD vind ik geen oplossing.

Ik wil gewoon simpel kunnen switchen van de ene uitgang naar de andere uitgang van mijn geluidskaart.

Nu had ik zelf ook een progje als audiochanger gevonden dat doet wat ik wil maar ik krijg daar weer geen snelkoppelingen mee voor elkaar.
 
Je wil op je eigen pc een fout die ander in hun software maken gaan oplossen waarvoor zelfs nog bereid bent een stuk van eigen pc aan op te offeren door je systeem configuratie van je eigen pc maar als aan en uit te gaan gebruiken en nooit zal meemaken hoe het is met een goed optimaale instelling van hardware op je pc te kunnen genieten van hij je te bieden aan media prestaties.
En al die moeite doe voor mensen die niet nog nooit heb of zal zien.

Waar staat nou dat alleen jij welke media player mag en moet gebruiken.
Nog dat je er aan vast zou zitten of dat enige in wereld zou zijn.
Wie kijk er nou sponjebob.
Gaat het om probleem op te lossen of om er een in stand te houden ?

Dit moet ik toch gaan relativeren want krijg gevoel dat ik een andere wereld zit.
Het zal wel aan mij liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan