Flash op beat

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3killers

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2009
Berichten
62
Hallo allemaal,
Ik zie heel vaak op youtube dat ze een montage maken en dan precies een flash op de beat zetten, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Weet iemand hoe dit moet?


Alvast bedankt
 
Tsja…

Das redelijk simple te doen volgens de theorie.. de praktijk is anders…

Wat je eerst moet weten is het aantal BPM van het nummer wat je wilt gebruiken (beats per minute)
Hiervoor kun je BPM analyzer gebruiken: http://www.mixmeister.com/download_freestuff.html

Hieronder een voorbeeld hoe verder te handelen.


In een flash animitie heb je te maken met frames per seconde.

Stel dat je dit op 15 frames per seconde zet en je liedje is 130 BPM.
Het liedje heeft dan 130/60 = 2,16 beats per seconde.

De flash animatie pompt er 15 frames per seconde doorheen dus je moet uitrekenen om de hoeveel frames er een optische beat moet komen:

15 frames /2,16 beats per seconde = 6,94 frames

6,94 kun je niet invoer dus moet je uitgaan van 7 frames per seconde. De optische beat verspingt dan helaas wel iedere keer 0,06 frame. Dat betekent dat je exact na 250 frames (15/0.06) 1 frame bent versprongen. Dit is optisch niet waar te nemen en zou ik lekker zo laten.

Met ander BPM waarden zul je tussentijds een aanpassing moet maken. Bv om de 250 frames even ipv 8 frames tussen een beat, 9 frames in te stellen.



Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
 
Ik gebruik sony vegas 10 om te editen kun jij effe kleine tutorial maken met sony vegas hoe je flash op beat doet?

Alvast bedankt
 
Vegas heb ik geen verstand van. in after effects kan ik wel wat maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan