Abort 680

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
680
Bij het gebuik van de CD Recovery om Windoiws XP terug te zetten komt er een melding op Abort 680 Unable to preserve comp^ressed , encrypted pr spares files - Documente an dsettings en dan een reeks van getallen en cijfers
Hoe ken ik die Recory terug zijn werk laten doen
Groetjes
Lode
 
Ik zou vermoeden dat de melding betekent dat je momenteel bestanden/mappen gecomprimeerd of versleuteld hebt in/onder de C:\Documents and settings map. Die kunnen blijkbaar niet worden veiliggesteld in een aparte map (zodat je er later (na de recovery) weer had gekund).

Kijk dus na of je dergelijke bestanden/mappen hebt ergens onder C:\Documents and settings. Moeten herkenbaar zijn aan een groengekleurde naam als ze versleuteld zijn en aan een blauwgekleurde naam als ze gecomprimeerd zijn.
Overigens heeft XP Home geen mogelijkheid tot versleuteling, dus daar zou het dan alleen gecomprimeerde bestanden mogen betreffen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet meer op de partitie c: komen en heb nu terug opstart en zit ik op de
i:\i386\system\cmd.ex
Ik zie dan ook geen blauw of groen tekste nergens
 
Je melding is/was niet compleet. Was handig geweest als je het VOLLEDIGE pad van het bestand had aangegeven dat blijkbaar het probleem met de recovery oplevert.

Voorbeeld (duitse Medion/Aldi pc): Abort: 680, unable to preserve compressed, encrypted or sparse files-Dokumente und Einstellungen\AllUsers\anwendungsdaten\BullGard\words.xml.

Lijkt mij dat je
a. Nog een keer de recovery moet starten en PRECIES moet gaan kijken welk bestand de foutmelding oplevert (en waar die staat).
b. Daarna via (bijv.) een Hiren's boot CD het betroffen bestand opzoeken en verplaatsen naar memory-stick o.i.d.

Als je de Hiren's boot cd wilt gebruikt, dan moet je (zodra je pc ervan opgestart is) kiezen voor Mini Windows XP. Je kunt dan via dubbelklikken op het Computer icoontje (en daarna de C: schijf etc.) dat bestand van b. gaan opzoeken.

Even een kleine instructie voor het bouwen van een Hiren's boot cd:
Ga naar deze link, en download Hirens.BootCD.13.0.zip
Pak die uit. Je hebt dan (o.a.) een .ISO bestand beschikbaar gekregen die je m.b.v. (bijv.) ImgBurn (("Write image file to disc") of Nero (Recorder -> Burn image...) naar CD kunt gaan schrijven. De Hiren's boot CD is dan opstartbaar en klaar voor gebruik.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerst die opstart CD gemaakt ezn als ik opstartte en via de Mini XP kwam er een melding op
Windows could not start due to an error while booting from RAMDISK
Wondows failled to open the RAMDISK
FILE \HBCD\XP.WIM could not be loaded
The errror code is 32768
Setup cannot continue Press any key to exit
Dan startte de CD terug op en ben ik zo in de Veilige Modus terug kunnen opstarten
Kan ik nu niet een herstel doen op de een of andere manier
Daarnet kon hij zijn C:\niet meer vinden en nu zit ik toch terug op de C:

Die file die mee in de foutmelding zat had de naam van Bearshare.nl en is dus die muziek download programma
 
Die melding is (o.a.) mogelijk als je te weinig intern geheugen hebt. Ik mag toch aannemen dat je (minstens) 1 GB intern geheugen hebt??

Andere mogelijkheid (ook op die Hiren's cd) is het starten van Mini Linux.

Volgende instructie is gebaseerd op Mini Linux op de versie 12.0 CD van Hiren's. [In Hiren's 13.0 kreeg ik een foutmelding in Mini Linux. Dat kan bij jou anders zijn.]

Zodra Mini Linux is opgestart en je OK hebt geklikt op de melding over netwerkondersteuning etc., rechtsklik op het bureaublad, en kies Mount/Unmount.
Vink aan de partitie waar Windows op staat (zal wel /dev/hda1 of /dev/sda1 zijn) en klik op OK.
Je krijgt daarna meteen de vraag welke "Verkenner" je wilt starten. Ik kies PCMAN. Je krijgt daarna te zien welke partities gemount zijn in het rechter deelvenster. Bij mij is dat hda1 (maar kan bij jou sda1 zijn). Dubbelklik erop, en ga naar de map waar het probleem mee is. Verplaats (of verwijder) die map/dat bestand waar je nu die problemen mee hebt: Rechtsklik op het bestand/de map, en kies Cut als je het verplaatsen wilt of Delete als je het verwijderen wilt. Wil je verplaatsen, daarna dan klikken naar de map waar je het neer wilt zetten (zet het NIET ergens in/onder de \Documents and settings map), rechtsklik op een leeg stuk in het rechter deelvenster en kies Paste.

PS: Het kan zijn (omdat het Vista is) dat er geen (echte) map Documents and Settings is, maar een map Users. Dan waar ik schreef de map Documents and Settings natuurlijk de map Users lezen.

Succes,

Tijs.
 
geen herkenning meer van harde schijf

Met zelfs het gebruikk van de Hiren CD start de computer ook niet meer op
IS er iets mis met de BIOS?
En hoe kan ik in de BIOS geraken en eventueel daar iets herstellen
Of is er iets anders niet in orde
Lode
 
De Cd met de Hiren opstartprocedure werkt weer
Nadat ik dus de Mini XP had geprobeerd met de gekende foutmelding heb ik het ook geprobeerd met de Mini Linux en als die bezig en aan de /72M komt dat flitst er weer een foutmelding op die ik onmogelijk kan lezen en start de Cd terug gewoon op
Kan ik op de een of ander manier zien wat die foutmelding inhoudt
Heb ook al via partition I geprobeerd maar dan komt de foutmelding van in het begin er weer op dat RDR_File_system
Wat kan ik nog meer doen
Groetjes
Lode
 
Ik heb de melding kunnen lezen door verschillende keren op te starten en ze is probling EDD
Wat dat wil zeggen?
Groetjes
Lode
 
Zou het kunnen dat hij zijn harde schijf niet meer vindt
De Capacity in de BIOS staat op 0
 
M.b.t. je probleem met Hiren's: Probeer Hiren's versie 12.0 ipv. Hiren's 13.0, zoals ik zelf ook heb moeten doen om Mini Linux te kunnen starten. Wellicht helpt het wat.

Tijs.
 
Het probleem is opgelost door een volledig herinstallatie van windows xp te doen
aan alle dank voor jullie hulp
Groetjes
Lode
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan