'Animaties gezocht, of mogelijk om zelf te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rarevent

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Berichten
396
Hey,

Voor een project heb ik een aantal romantische 'animaties' nodig.
zoiets als http://www.istockphoto.com/stock-video-7749309-hearts-explosion.php
http://www.youtube.com/watch?v=hzEHX0wVknA&feature=fvw
maar dan het liefst gratis,,,(die bovenste is nogal duur namelijk)

Ik heb al een aantal zoektermen op google gebruikt maar kwam niet echt bij resultaten uit.. Heeft dit een specifieke naam? Zijn er niet van die pakketen met van die standaard filmpjes zoals deze hierboven , die je dan steeds kan 'loopen' ? en zo ja, hoe wordt dit genoemd?


Ook ziet het er redelijk eenvoudig uit, is het relatief makkelijk om zoiets zelf te maken?

Alle antwoorden zijn welkom :)
 
Als je de programma's er voor hebt is het best wel te doen om het te maken. Met 4d cinema kan je het maken.
 
in after effects kun je zoiets wel maken. hoe groot moet het zijn? HD?
 
Wat bedoel je met grootte?

Het wordt geprojecteerd met een beamer op een scherm, liefst de kwaliteit zo goed mogelijk natuurlijk :)
Zal ook eens kijken naar after effects, denk dat cinema 4d toch te ingewikkeld wordt om dat in een paar weken onder de knie te krijgen.
 
4d cinema is niet al te moeilijk het moeilijkste is het bloemetje of dingetje maken. Hij bedoelt met grote van hoeveel pixels bijvoorbeeld full hd 1920 x 1080 pixels.
 
Aangezien ik zo goed als geen ervaring heb met animeren is het toch wel zeer ingewikkeld allemaal :p.. Heb net een paar tutorials gedaan voor after effects, maar zie mij nog niet zoiets moois maken (al hoewel het wel leuk is om er wat mee om te prutsen)
. Denk dat ik toch beter bestaande kan gebruiken. Of weet iemand een tutorial die aansluit op wat ik probeer te bereiken? , zie eerste post
 
Laatst bewerkt:
zo'n scherm met vliegende hartjes wil ik wel voor je maken. 10 minuutjes werk.

Rode achtergrond met vliegende hartjes?
 
Als je dat zou willen doen :D

ik krijg het nu wel voor om een animatie te maken, en het ziet er ook wel leuk uit.
Maar vraag me af hoe ik er dan zoveel van maak, aangezien ik al een tijdje met 1 bezig ben. En of je ook iets 'random' kan laten gebeuren.
Ik heb ook iets met cc particles world maar daar stond bij particle type helaas geen hartje :(

Zou je mij dan het hele project met bestanden kunnen sturen in een zip bestandje ofzo ?? zodat ik het kan openen in after effects en als voorbeeld kan gebruiken :rolleyes:
 
klaar.. :)

waar moet ie naar toe?

PM me even svp.

je doet dit met TRAPCODE particular. je kunt hier iedere afbeelding als particle laten verschijnen namelijk. Ik heb een hartje gekozen en 30 seconden lang iedere seconde 5 nieuwe laten genereren....

Als je deze plugin niet hebt kan ik je de file helaas niet sturen.. zal niet gaan werken vrees ik.

file is aan het renderen. 5 minuten lang genoeg?
 
Laatst bewerkt:
nice, dankjewel :D, die ga ik zeker gebruiken!
Zal eens opzoek gaan naar die TRAPCODE particular plugin ^^
 
oh.. en hier de AE file en het gebruikte hartje...

Was ik vergeten mee te zippen.

Mocht je nog wat nodig hebben hoor ik het wel ;)

(ik denk dat die AE gaat zeuren over Particular trouwens, maar probeer gewoon zou ik zeggen)
 

Bijlagen

  • hearts.zip
    99,5 KB · Weergaven: 19
heb de trapcode plugin al gevonden ;) en hij werkt ook nog.
maar zal nu eerst maar eens naar school, zal er vanavond naar kijken :D
 
Ik krijg het nu wel voor elkaar om zoiets als jou te maken :D
Kan je ook de hartjes naar binnen laten vliegen?? heb al wat dingetjes geprobeerd, maar wil niet echt lukken. Welke 'parameter' moet ik dan veranderen?
 
Hey rarevent,

met particles zal dat niet gaan denk ik.
deze worden vanaf 1 punt gecreeerd en dan wordt het veld met particles gemaakt.

Wil je ze naar binnen laten vliegen zul het filmpje achterstevoren moeten laten spelen.
 
Het is inmiddels helemaal gelukt :D
Bedankt voor je tips en je voorbeeldje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan