Windows 7 herinstaleren (probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Hallo,

Systeem: Ik heb een Medion Akoya E4320 D (Aldi) oorspronkelijk Vista later met een legitieme Win 7 ultimate ge-upgrade

Probleem: Een tijd terug heb ik een malware bestand gedownload. Dat heb ik meteen verwijderd en daarna mijn computer via verschillende progs gescand (malwarebytes)

Mijn browser deed raar (liep steeds vast) Het doorklikken van een ingesloten hyperlink werkte niet en toen dacht ik, ik draai gewoon Win 7 er nogmaals "overheen". Dan zal het systeem herstellen.

Win 7 liep vast en sindsdien geeft hij bij het opstarten een zwart scherm met witte tekst en 2 keuzen:
1. Systeeminstallatie
2 Opstarten Win 7

Als ik snel optie 2 kies dan start hij normaal op (maar houd ik de problemen met het vastlopen van de browser)
Als ik optie 1 kies loopt hij vast en af en toe gaat hij naar het scherm waar ik de administrator moet invullen.

Medion wordt geleverd met recovery cd-roms. Ook kan ik daarna misschien Win 7 eroverheen installeren, maar eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten en ben ik veel progs kwijt. :confused:

Is er een manier om mijn computer eenvoudiger op orde te brengen?

Alvast dank
 
Hoi,
je zou eens even een andere browser kunnen proberen (firefox,google chrome o.i.d. of IE9 beta) alleen om te kijken of die hetzelfde probleem geven. Dan kunnen we iig achterhalen of het een specifiek browserprobleem is of een probleem op besturingsniveau.
 
Andere browser

Ik heb inderdaad al IE9 geprobeerd (zelfde probleem) en daarna weer teruggezet naar IE 8 toen ik zag dat het niets uitmaakte.
Natuurlijk wel erg bedankt voor je reactie!
 
reparatie win 7

Mik,

Dit is een interessante suggestie van je.

Als ik het goed begrijp heb je geen originele windows schijf nodig voor deze herstelactie?. (in plaats hiervan maak je er een?)

Ik heb hem overigens wel gewoon hoor! Het zal wel even duren voordat ik alles geprobeerd heb en reageer (het vervelende is n.l. dat mijn systeem op hyperlinks in teksten ook niet meer reageert en ik dus moet knippen en plakken in de browserbalk)

Bovendien het is Technisch Engels en dan moet ik zeker even aandachtig lezen.
Mogelijk dat ik hier morgen even mee verder ga gelet op het tijdstip

Nogmaals interessant en bedankt deze suggestie (heb n.l. al heel wat geprobeerd)

Je hoort zeker nog van mij.

Jerry
 
Als je de originele schijf hebt kun je de opdracht sfc /scannow eens proberen.
 
branden van iso

Mik,

Misschien doe ik iets knalfout maar ik houd alleen een schijfje over met deze bestanden
(ik heb een 2e gebrand maar die start ook niet op)repair dsc.jpg
 
Imageburn

Jazeker, imgburn gebruikt en je instructies opgevolgd.
Hij boote niet (zeg je dit zo als het schijfje niet opstart?)
Een aantal mensen gaven dit ook aan geloof ik.

Jammer, want ik geloof wel in dit progje.


Dan nog iets sfc /scannow is toch een commando, wat ik bij programma's uitvoeren en zoekopdrachten onder de startknop moet invoeren?
Verwijst hij dan automatisch naar de Win 7 schijf in de diskdrive?

Sorry dat ik niet alles weet, komt misschien wat nitwitterig over... Ben overigens wel blij met je hulp
 
Sorry dat ik niet alles weet, komt misschien wat nitwitterig over
Nee hoor :d geen probleem,heb 't bestand zelf even gedownload en ga het nu ook branden om te testen.
Dat commando gaat als volgt:
uitvoeren
typ
cmd /k
enter
typ
sfc /scannow
enter
Ga ff die iso branden.
Edit: Bij mij boot hij wel en werkt perfect (je start toch wel op van de cd?) ik heb 'm wel maar op 2x gebrand en niet op auto,dit soort bestanden kun je het best op lage snelheid branden.
Je moet natuurlijk ook wél aangeven dat je van je cd/dvd romstation wilt opstarten (meestal F11) of anders de opstartvolgorde in het Bios veranderen.
 
Laatst bewerkt:
bij cmd /k sfc /scannow krijg ik dit beeld (in de dosprompt)
 

Bijlagen

  • cmd.jpg
    cmd.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 58
Ga naar>alle programma's>Bureau-accessoires>Opdrachtprompt>klik hier rechts op en kies voor "Als administrator uitvoeren"
 
systeemcontrole als administrator

Heb de systeemcontrole als administrator WEL kunnen uitvoeren. Dit gedaan tot 100%
en daar kwam onderstaande foutmelding uit (zie bijlage)
Het lijkt erop alsof ik de links in de berichten gewoon weer kan aanklikken en dat ik jouw berichten niet elke keer in mijn browserbalk hoef te kopieeren


Als het je ook lukt om het vervelende zwarte opstartscherm
(optie 1. Windows set up en optie 2 opstarten met Windows 7) kan verhelpen ben ik HEEEEEEEL blij met je hulp. Wat mij betreft gaat er dan een vlaai (oid) van het noorden naar het Zuiden ipv andersom.....:thumb:

Ik ben je echt dankbaar, maar kan niet garanderen dat ik hierna nog verder ga. Mijn ogen vallen dicht. Maar ik hoop je antwoord morgen weer te lezen en eventueel je reactie of het branden gelukt is. (Hij lijkt het alleen als data weg te schrijven)

Jerry
 
Ik zie geen bijlage????
Heb je trouwens #10 nog eens gelezen,die heb ik nog aangepast.
 
Laatst bewerkt:
bijlage

Beste Mik,

Hierbij de bijlage en een andere. Het doorlinken kan soms nog steeds niet cmd2.jpgsysteembeperkingen.jpg
 
Ken je het programma Ccleaner?
Download het progje en laat het register eens op fouten e.d. scannen.
Als het je te laat wordt kunnen we ook morgen verdergaan,ik ben een échte nachtuil en vergeet wel eens dat sommige mensen ook slapen 's nachts. :d (ik geloof dat ik ook 2 erg lange bijttanden heb)
 
Laatst bewerkt:
vervolg

Ja ik normaalgesproken ook, maar zit morgen om 10.30 uur in een bioscoop om de hoek bij de Arena met mijn zoontje.:shocked:

cc cleaner heb ik, ook geinstalleerd. Gebruik ook Registery Mechanic
Zal cc even laten draaien, maar heb volgens mij geen spyware/malware meer

Morgen?
 
cc

Laatste versie gedownd en gedraaid. Klein beetje cachevulling, voor de rest weinig bijzonders
 
Mij maakt het niets uit maar laten we dan maar morgen verder gaan. Goeie film?
 
ad 10

Probeer ik morgen even.
Lukte mij niet om van cd rom te draaien. Probeer morgen F11 had wel op auto (zoals op de screenshots) ..... ga nu echt te bed thnx (en dan bedoel ik heel erg thnx:thumb:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan