Foto's verkleinen met behoud Exif

Status
Niet open voor verdere reacties.

friso44

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
70
Om digitale foto's op een digitaal lijstje te zetten is het handig ze eerst te verkleinen tot 800x600. Daarvoor bestaan allerlei programma'tjes maar ik heb er nog geen kunnen vinden die alle Exif gegevens ongewijzigd overneemt. Kent iemand zo'n programma?
 
Bedankt voor je reactie. Ik moet eens opzoek naar PhotoshopCS om te zien of dat doet wat ik hoop. Is dat gratis? Of kostbaar?
 
;) alle software in het leven is gratis als je weet waar je het moet zoeken :p maar het cs5 van adobe kost ongeveer 1010.31EURO :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dus dat er gratis programmatjes zijn die dit doen. Ik heb bijvoorbeeld Faststone photoresizer gevonden maar die neemt maar een paar Exif gegevens mee. Verder zoeken dus maar.....
 
Bedacht ineens dat Picasa dat misschien zou kunnen. En ja, via 'exporteren naar map' kun je maximale pixelmaat opgeven en blijven een aantal relevante EXIF gegevens behouden. De oplossing lag dus dichterbij dan ik dacht.
 
ik wist ook dat picasa dat kon maar dacht dat je alle gegevens wou bewaren ;) en wist niet of picasa dat ook deed maar ja :) vraag is gelukkig opgelost
 
Fast stone photo resizer doet het ook goed, bij nader inzien. Een mooie snelle resizer, gratis.
 
irfanview behoud ook je exif instellingen.

gratis, snel en goede kwaliteit plus veel instellingen mogelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan