AVI > FLV Beste settings voor klein bestand maar goed beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
72
Ik ben al 2 dagen bezig om de juiste settings te vinden voor mijn FLV bestanden.
Ik maak een Joomla website en daar worden deze in afgespeeld. Het gaat om tutorials software dus ik film mijn desktop met Camtesia (800x600) en exprteer deze naar AVI voor de beste kwaliteit.
Dan gebruik ik Adobe Media Encoder om er een FLV bestand van te maken.

Ik was eerst met SWF bezig geweest maar blijkt dat de Allvideos plugin en all daarvan afgeleide plugins SWF slecht kan controllen. Geluid (mute/harder/zachter) werkte niet. Dus dan maar over naar het FLV bestandsformaat wat wel goed ging. Afspelen dan, maar de bestandsgrootte is er dan ook naar.

Ik ben dus al 2 dagen bezig om van een AVI (Uit camtesia geexporteerd) te converteren naar een acceptabele groote en kwaliteit. Maar het is kennelijk of het een of het ander. Ja logisch. !!

Maar ik zie in verschillende tutorials dat je door met de instellingen te tweaken een heel eind kan komen.
Nu wordt een filmpje van 7.7 MB niet kleiner dan 6.5 MB. De kwaliteit is wel goed.
Maar naar mijn mening moet dit kleiner kunnen. Ik heb met de bitrates gespeeld, de codecs Sorenson of On2VP6 (laatste is ook modernste heb ik begrepen.

Ik heb een cursus van VTC gedaan dat me wel wat op weg hielp.

Ik heb me gegooled en kreeg niet wat ik wilde.

Link 1

Link 2

Ik hoop dat er iemand is met ervaring op dit gebied en me kan vertellen wat ik moet doen.
Of iemand die beter kan googlen dan ik.

Groet Bluesbrother :cool:
 
Misschien niet het beste, maar wel simpel om te doen:

1) Video uploaden naar je youtube-kanaal
2) Ga naar http://keepvid.com
3) Geef de URL van you youtube video in
4) Downloaden maar!

Zo doe ik het ook altijd en werkt perfect. Je kunt vaak kiezen tussen meerder kwaliteiten als je download, dus dan zit er altijd wel iets bij wat voor jou perfect is.
 
Misschien niet het beste, maar wel simpel om te doen:

1) Video uploaden naar je youtube-kanaal
2) Ga naar http://keepvid.com
3) Geef de URL van you youtube video in
4) Downloaden maar!

Zo doe ik het ook altijd en werkt perfect. Je kunt vaak kiezen tussen meerder kwaliteiten als je download, dus dan zit er altijd wel iets bij wat voor jou perfect is.

Dank voor je antwoord maar dat is niet helemaal mijn bedoeling en wat omslachtig. Ik houdt liever wat meer controle over mijn materiaal.
 
Maar dat heb je dan toch? Je kunt gewoon kiezen om het materiaal prive te houden bij youtube. En omslachtig? Je hoeft helemaal niks in te stellen en youtube maakt er voor jou een perfecte kwaliteit filmpje van.

Maar doe er maar mee wat je wilt. :thumb:

En als je 6MB veel vind, dan wens ik je succes. Een standaard youtube filmpje op youtube is tussen de 5 en 10MB. HD is helemaal al veel groter, denk aan tientallen MB's
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het dan toch eens proberen. Het gaat om tutorials waarbij de desktop gefilmt is en het moet wel zichtbaar zijn (menu's ed.) wat er gebeurd. Ik zal dan voor de HD variant moeten gaan van de YT filmpjes denk ik.
Maar ik zal eens een poging wagen.
 
Ja probeer maar eens, werkt echt perfect. Je kunt echt bijna alle formaten uploaden naar youtube en die maakt er dan echt een goede FLV van. Je krijgt echt 4 opties voor de kwaliteit:

46967433.png


In dit voorbeeld is de laagste kwaliteit 4.6MB en dan is de kwaliteit nog prima hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb één klein testje gedaan........en...ik moet bekennen...datgene dat ik nooit toe wil geven............dat moet ik nu wel een beetje doen. Ik hoop nog iets te vinden waardoor ik dit alsnog niet goed kan vinden anders moet ik nog zeggen dat je gelijk hebt. En dat doe ik normaal gesproken nooit. Voor niemand.
Ik laat je weten hoe mijn grotere test afloopt. Ik wil alleen wel dat ik ze na afloop weer weg kan gooien.

:d :cool:
 
Ik ga het zeggen: je had gelijk. geweldige oplossingen. Ben nu benieuwd welke instellingen ze bij youtube doen om het zo te krijgen. Kna ik nu de FLV ergens doorheenhalen dat ik daarachter kan komen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan