Lan-verbinding doet het niet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

xkristaa

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Berichten
18
Hallo,
Ik heb een dringende vraag, ik hoop dat het duidelijk is.
Thuis hebben we kabelinternet, die is aangesloten op 2 computers. Nu heb ik gister een laptop gekregen met Windows 7,
nu had ik de internetkabel van één computer in mijn laptop geplugd, maar er komt geen reactie. De lan-poort knippert wel maar ik krijg maar geen verbinding met het internet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
 
windows logo links onder --> cmd in typen ->> ipconfig /release dan enter --> ipconfig/renew dan enter

werkt dit ?
 
nee, hij geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. erg raar aangezien de andere 2 computers gewoon internetverbinding hebben.
op de router geeft hij ook aan dat er internetverbinding is.
 
ik heb geen idee hoe dat moet lukken. We hebben nergens een cd ofzo,
maar als je internetkabel inplugt moet hij het gewoon doen toch?
 
Hoi,

In principe wel ja kijk eens bij apparaat beheer of de lan adapter driver is geïnstalleerd
 
zelfde probleem hier gehad..

Probeer eens je WLAN uit te schakelen, terwijl de internet kabel in je laptop zit, en kijk dan of je laptop automatisch overschakelt naar LAN
 
nee zover ik kan zien is die niet geïnstalleerd, hoe zou ik dit kunnen doen zonder internet?
 
Je hebt nergens op je laptop een knopje zitten om de wireless internet uit te schakelen?

vaak een knopje met een antenne als logo
 
Hoi,

Heb je dan vreemde tekens in apparaat beheer staan?
 
staan van die uitroeptekens bij Overige apparaten >> Bluetooth-randapparaat (3x), Controller voor massaopslag, Onbekend apparaat en PCI Simple Communications-controller
 
Hoi,

Dan zal je toch nog wat drivers moeten installeren via een usb stick mag ik vragen welk merk en type notebook je hebt en welke windows versie draai je?
 
Hoi,

Dan heb je later win 7 erop gezet want hier staan dus geen win 7 drivers bij dus daar zit het probleem misschien dat de vista drivers het doen maar ander zal je handmatig naar drivers die missen moeten gaan zoeken.
 
ik moet driver lan-verbinding voor windows 7 zoeken? en dat dan downloaden op een usbstickje?
 
Hoi,

Ja maar dan zal je toch het type moeten weten en voor het goed functioneren zou de rest ook wenselijk zijn .

Met pc wizard kom je er misschien achter welke types je hebt.
 
ja ik heb het net geïnstalleerd, ik snap alleen niet zo goed wat ik nu moet doen
 
Hoi,

Links boven heb je icoontjes en dan moet je links 1 na onderste hebben( netwerken ) klik deze aan en dan komt rechts in het vlak als het goed is een lijst met onderdelen en daar zal je lan adapter bij staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan