2 Computers met elkaar verbinden.. hoe!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
119
Hoi,
Is het mogelijk om een netwerkje te maken tussen mijn 2 laptops? Ze hebben draadloos internet. De een heeft windows XP en de ander heeft windows Vista. Ik heb meerdere dingen geprobeerd om de laptops met elkaar te verbinden, zelfs met een kabeltje van de een naar de ander. Maar niks heeft tot nu toe resultaat. 1x Was ik er bijna, maar toen wilde het niet werken wegens een IP conflict. Weet iemand hoe ik gemakkelijk op de ene computer bij de bestanden van de andere computer kan komen?

Bij voorbaat dank,
Bart R.
 
deel je de boel wel????
dus mappen delen?
er bestaat ook een apart usb kabeltje kan je het ook doen,bestanden beheren

ik deel op de ene laptop de map muziek, en op de ander ook. dan zou ik toch gewoon de bestanden in die mappen, op bijde laptops kunnen bekijken?
 
Als je gewoon bestanden van de ene pc naar de andere over wil gaan zetten kan je gewoon een "usb naar usb" kabel kopen.
Ook wel zo gemakkelijk allemaal!:D:D
 
Als je gewoon bestanden van de ene pc naar de andere over wil gaan zetten kan je gewoon een "usb naar usb" kabel kopen.
Ook wel zo gemakkelijk allemaal!:D:D

Dat wil ik niet. Ik wil dat ik de bestanden die op de ene pc staan, op de ander kan openen. Anders kan ik net zo goed een usb-stick gebruiken maar dat is niet de bedoeling.
 
Je kan ook een draadloos computer naar computer netwerkje opzetten.

Op de volgende link staat het beschreven hoe je het moet doen:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Set-up-a-computer-to-computer-ad-hoc-network

Daar had ik al aangedacht en toen kreeg ik een ip conflict, of dat was met een andere mogelijkheid die ik probeerde. Ik kreeg in iedergeval op 1 van de 2 laptops een error. Welke het precies was zal ik morgen hier neerzetten want dan zal ik het nog eens proberen. Nu moet ik gaan, tot morgen dan maar!
 
Draadloos gaat prima.
Zorg dat beide laptops dezelfde werkgroepnaam hebben.
Zorg dat beide laptops een verschillende computernaam hebben en een verschillende accountnaam.

Beste werkt, als je beide accountnamen op beide laptops toevoegt.
Dat kan prima, zonder dat je bij elke start een password moet typen.

Verbinden met een kabeltje
kan, maar dan een crossed, en een vast ip en dns.
Of met behulp van een switch of hub, of router.

Aangezien je de draadloze router al hebt, is dat al voor elkaar.
Reden dat het nu jiet lukt, zijn de settings per laptop.

Ik neem aan, dat beide laptops probleemloos kunnen internetten?
 
Laatst bewerkt:
Voer de instructies uit de bijlage eens uit, op de machine zonder internet.
 

Bijlagen

  • Resetten netwerkkaart Win XP PDF.pdf
    46,8 KB · Weergaven: 102
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan