Duurzaamheid van een dvd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
64
Goedemiddag

Heb een vraagje over de duurzaamheid van dvd r+.Betekent dit dat je na verloop van tijd je DVD verzameling weg kunt gooien? Ik en vele anderen.En blijven de gekochte DVD,s wel goed ? Hoe lang blijft het dan oke.Ik had laatst nog een VHS band over laten zetten en daar stond alles nog op.Ik brand elke film die ik download naar DVD..maar het is dus verstandig om het avi bestand ook te bewaren..Ik baal hier wel van zeg..Ik dacht dat DVD nooit geen problemen zou geven...Blijft alles op je harde schijf wel goed ?
Ik brand altijd Platinum+R MCC004 is de code momenteel..


Mod edit Hoi heb hem even een eigen plaats gegeven was niet nodig om op z'n oud topic te reageren

Hallo Moderator..zou je het even willen aanpassen..het ging niet om een DVD-RW maar om gewone DVD+R ..maar misschien maakt het geen verschil .
 
Laatst bewerkt:
hangt er van af hoe je je dvd's behandeld. rw is rewriteble dat betekend dat je er heel vaak wat nieuws op kan zetten. nadat je het oude er weer af gegooid heb. dvd-r is vast.
zet jij heel vaak wat nieuws op je dvd-rw dan neemt de kwaliteit af, zet jij er 1 keer wat op dan blijven ze wel goed. mits je ze goed behandeld. (dus niet open en bloot op tafel leggen of iets in die richting)
 
Ik brand een film,kijk de DVD af en doe hem in een hangmap in een DJ koffer.Dus helemaal goed opgeborgen.Ik zal zo,n dvd hooguit een keer er uit halen om voor iemand een kopie te maken of om ooit nog eens af te spelen.Maar zou wel sneu zijn als ik na een jaar of tien die ene film nog eens wil zien of uitlenen en dat alles er af is...dat zal toch nooit de bedoeling zijn.dat zou betekenen dat er straks miljarden mensen hun verzameling kwijt gaan raken..
 
dan blijft ie wel goed bij ons gaan de dvd rw dingen altijd kapot worden te veel gebuikt en de dvd speler is eens aan vervanging toe.
 
je slaat ze goed op, want licht is de grootste boosdoener. ook extreme kou of warmte is niet goed.
brand niet op een al te hoge snelheid (ik doe zelf op halve snelheid).

en wat uiteraard het belangrijkste is: welke schijfjes gebruik je
er zijn niet zo heel veel fabrieken die schijfjes maken, dus de meeste besteden het uit
maar voor welke prijs laten ze ze maken en ze kunnen af en toe ook een goedkope partij kopen.
lees op deze pagina maar eens wat door
http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm

je ziet je hebt merken en media codes , deze zijn het belangrijkst
dit is de kwaliteit van het schijfje.
sommige fabrikanten vallen wel eens terug in kwaliteit en beteren daarna hun leven weer
(heb ik zelf gezien met TDK)
je kan het controleren met een tooltje http://dvd.identifier.cdfreaks.com/

ik kies zelf voor verbatim of Taiyo Yuden
 
Ik zie dat je Platinum DVD+R's gebruikt. Dit is niet bepaald het beste merk, ik spreek uit ervaring. Ik had pas geleden nog zo'n DVDtje van 4 jaar oud uit de kast gehaald. Enkele bestanden die daarop stonden bleken corrupt te zijn geworden, terwijl de DVD+R prima in orde was na het branden. Zoals al aangegeven door turn zijn Verbatim en Taiyo Yuden (JVC) goede merken.

Ondanks de kwaliteit van de schijfjes hebben CD-R(W) en DVD-R(W)'s niet het eeuwige leven. Alles gaat een keer kapot. Het is dus raadzaam om meerdere backups te maken op verschillende media.
 
Bedankt voor de antwoorden.Maar ik heb nooit last gehad met Platinum.Ik heb er al vele films mee gebrand en het gaat altijd goed.Speelt prima af.Jammer dat de data verloren gaat.Zal vanaf nu alle films in AVI+titel op de externe HDD ook bewaren.Ik heb net 200 Platinums besteld.Dacht dat het volgens de MCC code wel goed zat.****.Nou ja..zal volgende keer Verbatim nemen.Heb de DVD,s nog kunnen ruilen tegen het door jullie geadviseerd merk.Ik weet niet meer wat er bij de **** heb gestaan..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan