Video's van oude videocamera op pc zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoolboy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
78
Hoi allemaal!

Ik zit met het volgende probleem:
Wij hebben thuis een oude JVC (GR-DVL355E) camera die video's opneemt op bandjes. Nou willen we deze bandjes digitaliseren en dus op de pc zetten. Wij hebben een heleboel kabeltjes gebruikt/uitgeprobeert en tientallen fora afgezocht maar het lukt gewoon niet. De kabeltjes en andere dingen die we hebben:
  • Een tulpstekker met een rode, witte en gele uitgang (ik heb hiervoor een aansluiting op mijn computer, maar de computer geeft geen kick als ik hem aansluit)
  • Een usb-kabel van camera naar computer (de computer zegt onbekend stuurprogramma)
  • Een scart ding waar ik die tulpstekkers in kan doen (als ik deze in mijn computer doe geeft hij ook geen kick)
Heeft er iemand een idee welk programma ik moet gebruiken of hoe mijn computer de tulpstekkers gaat herkennen? Alle tips zijn welkom!
 
Bij de Aldi heb ik toendertijd een usb videocapture device gekocht. Daaraan een videorecorder op aangesloten via tulpstekkers (rood wit geel) en alles werkte naar behoren.
Let wel: ik kan alleen opnemen als ik de videorecorder heb gestart.
 
Ik heb laatst ook zo'n ding gekocht bij de blokker maar de kwaliteit was niet echt wat we wilden.
Ik heb naar dat ding van jou gezocht op de aldi site maar kon het niet vinden :(
Is er geen mogelijkheid met de spullen die ik heb?
 
Als het goed is, heeft deze videocamera een firewire (IEEE1394) aansluiting. Wanneer je laptop/pc ook zo`n aansluiting heeft, kun je beter daarmee de video`s overzetten. Op de bandjes is de video namelijk als digitale informatie opgeslagen en niet analoog.
 
@VDK_P: Wat is de juiste software om de hardware te gebruiken? Want ik kan dus geen een programma vinden waarbij deze ingangen een reactie geven. Weet jij er misschien eentje?
@silkom: Ik heb wel zo'n firewire-ingang op mijn computer. Misschien hebben we wel zo'n kabeltje. Je hoort gauw meer van me.
 
Hallo

Je geeft niets van info over uw p.c. "aanwezige hardware" , dus weet ik niet welke software eventueel nodig is.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan