Met Paint shop pro XI een kleuren .eps maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndejongh

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
Berichten
218
Ik wil een vlag bestellen met opdruk. Hiervoor moet ik de afbeelding in .eps aanleveren.
Zelf werk ik met Corel PSP XI en als ik daarmee een .eps maak is het zwart/wit.
Hoe kan ik dat in kleur krijgen?
 
Ik weet niet of ik je vraag helemaal kan volgen.

EPS is een extentie, dus als je je afbeelding in kleur hebt staan zal een eps extentie daar weinig aan veranderen.
Deze extentie wordt gebruikt om een printer van een acuratere gegeven te voorzien.

Ben je er zeker van dat bij de convertie de juiste instellingen gebruikt worden?

:)
 
.eps als extensie bedoel ik ook.
Die afbeelding is helemaal in klaur maar als ik opsla als afbeelding.eps dan is het ineens zwart wit.

Ben je er zeker van dat bij de convertie de juiste instellingen gebruikt worden?Hoe moet ik die instellingen aanpassen? Er wordt niet om instellingen aanpassen ofzo gevraagd.
 
Het is inderdaad zo dat het uiterlijk van je afbeelding van toonsoort veranderd zodra je deze naar *.eps extentie omzet.

De eigenschap van *.eps extentie's zijn echter, dat de kleur in het file "geïncapsuleerd" wordt.
Ik heb wat gezocht naar de eigenschappen en 't werd me niet echt duidelijker, maar volgens mij kan een printer de kleuren uitlezen van wat op 't eerste gezicht een grijs plaatje lijkt.

Spot colors can be maintained in an eps file. The application creating the eps file usually includes alternative RGB or CMYK values of the spot colors in the eps data.

It is up to the operator of the prepress system that processes the file to determine what will be done with the spot color.

:cool:
 
Ik heb het bedoelde bestand ingepakt en bijgevoegd.
Ik zie alleen maar zwart wit...iemand die met Illistrator ofzo werkt en dit bestand kan bekijken en mij kan vertellen of het kleur is....of niet??
 

Bijlagen

  • vlag.rar
    43,4 KB · Weergaven: 20
Natuurlijk is de indruk die je ziet "zwart/wit".

Terug naar je vraag.
Het bedrijf vraagt om het bestand aan te leveren in *.eps
Dit is een vector georïenteerd bestand, dat wil zeggen: het formaat is zodanig aangepast dat de printer kan bepalen waar en welke afmetingen je bestand heeft.
Daar zijn de kleuren bij inbegrepen, volgens mij.
Als die 't bestand in de printer stopt, bepaald die waar je kleuren moeten staan.

Je kunt 't bestand wel openen, maar de kleur zal altijd zwart/wit LIJKEN.

It is up to the operator of the prepress system that processes the file to determine what will be done with the spot color.

:)
 
oeps ---- schaam---- ;-(

Owwwwww, wat kan een mens dom zijn.
Het gelukt, keurig in kleur.
Als ik kies voor opslaan als... staat recht onderin ergens: opties.
Als ik daarop klik komt er weer een schermpje te voorschijn waar ik de keuze kan maken tussen grijswaarden en kleur.
Die stond dus op grijswaarden ;-(

Bedankt voor het meedenken en de reactie.

--------------------------------------------
Een mens is nooit te oud om te leren ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan