Tip voor een goed programma voor video- en fotobewerking?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjgvanveen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2011
Berichten
2
Hallo, ik ben net nieuw hier op het forum en wil graag tips over welk programma ik het beste kan aanschaffen voor video- en fotobewerking.

Hieronder een aantal programma's die ik al tegenkwam, geen idee wat de voor- en nadelen ervan zijn. Ik ben echt nog een beginneling hierin.
- Studio Pinnacle 14 Ulimate Collection,
- Corel Video Studio Pro X3,
- Magix Video Deluxe 16 plus.

Wie heeft er tips voor mij, welk programma ik het beste kan aanschaffen? (mag natuurlijk ook een ander programma zijn dan hierboven genoemd)
Ik wil het gaan gebruiken om een leuke vakantie-dvd te maken met fimpljes en foto's, mooie overgangen, ondertiteling bij de filmpjes, mooie effecten, muziek eronder, ect....

Groetjes Jennifer.
 
Ik heb alleen ervaring met pinnacle studio. Een hartsikke leuk en handig programma wat erg intuitief werkt en zichzelf wijst in gebruik. Nadeel is dat je er alleen simpele videobewerking mee kunt doen, zoals titels toevoegen, muziek eronder, leuke overgangen.

Wil je echt met special effects aan de gang, dan moet je echt naar Sony Vegas, Adobe Premiere en After Effects. Maar zoals je al zelf aangeeft ben je een beginner. Dan voldoet Pinnacle wat mij betreft perfect. Ik heb er in ieder geval leuke films mee in elkaar gezet en er behoorlijk wat mensen mee laten lachen.
 
Studio Pinnacle => perfekt, zie bovenstaand comment.

CorelVideoStudioPro => download de 30 dagen trial versie. Echt 't beste wat je kunt vinden.
Na dertig dagen twijfelde ik tussen m'n portemonai of windows opnieuw installeren voor opnieuw 30 dagen.

Magic Music DeLuxe => Wel een goed programma, maar bij grote files (wat films vaak zijn) nogal instabiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan