noteworthy composer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandercello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2011
Berichten
3
vraagje en ik hoop dat iemand het antwoord weet, ik probeer een aantal noteworthy composer bestanden te openen (bladmuziek). Helaas heb ik een oudere versie en zijn de bestanden gemaakt op een proefversie(2.1). De bestands extensie is .ncw ik heb al geprobeerd ze om te zetten in xml en dan met bv lilypond te openen maar dat werkt ook niet.
Als deze niet geopend kunnen worden moet ik alles op gehoor opnieuw gaan uitschrijven (3 dagen werk) dat doe ik liever natuurlijk niet....

Ik hoop van iemand te horen!

gr sander.
 
... weer met de proefversie openen en dan "safe as (oudere versie)" (evt. eerst proefversie downloaden) een optie?
 
Bedankt voor het snelle antwoord! helaas kan dit niet want ik heb de bestanden zelf niet gemaakt. Iemand anders heeft in een testversie de bestanden gemaakt. Ik heb ze proberen te exporteren naar allerlei ander programma's maar uiteindelijk moet je ze toch meestal openen met noteworthy comp en dat lukt niet......Sibelius wil het geconverteerde bestand (naat xml) wel openen maar dan krijg je alleen maar onzin....Andere ideeën? Hopelijk?
 
dat is dan volgens mij geen antwoord waarom jij niet versie 2.1 kan instaleren
en ze daarmee openen.
tenzij je nu bedoelt dat je dit al geprobeerd hebt en dat jouw versie van 2.1 ze niet opent.

wellicht zijn ze gewoon beveiligd en zal je dus de maker in moeten schakelen.
 
misschien was ik niet duidelijk, ik heb idd 2.1 al geinstalleerd (4x) die doet t wel maar opend idd de files niet ze zijn idd beveiligd maar dat komt doordat ze door iemand anders zijn gemaakt in 2.1 proefversie. Er bestaat een kans dat de files het wel doen in de volledige versie maar dat weet ik niet zeker bovendien gebruik ikzelf sibelius en heb eerlijk gezegd geen zin om de volledige versie te kopen omdat het een matig programma is (sorry) het gaat dus erom om deze files te converteren naar een leesbaar formaat. Echter geen enkel ander programma wil dit lezen ik ga nu proberen om eventueel met coreldraw ze te openen maar ik heb weinig hoop andere tips iemand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan