FTP van buiten benaderen (Huawei modem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een Huawei wifi modem/router gekregen van Online. Deze heeft een usb-poort en ingebakken ftp-software.

Wanneer ik een usb-stick inplug kan ik die via Explorer en verkenner benaderen (ftp://192.168.1.1 poort 21)

Hoe stel ik mijn modem/router zo in dat ik er ook van buiten bij kan en hoe benader ik hem?
 
Laatst bewerkt:
Ingebakken ftp software? Wat bedoel je daarmee? Als jij een ftp server wilt opzetten zou je kunnen kiezen voor filezilla server. Daar heb ik erg goede ervaringen mee. Wat je in ieder geval moet doen is een port forwarden van je externe ip adres naar een intern ip adres, in dit geval je ftp server. Port forwarding kan een lastig klusje zijn en ik heb er in ieder geval een middagje mee lopen klooien voordat ik het aan de gang had. Uiteraard is het achteraf gezien een apentruukje, maar port forwarding is nu eenmaal een wat minder begrepen onderdeel van routing.

Hoe:

http://lifehacker.com/339887/build-a-home-ftp-server-with-filezilla

Hieronder een simpel voorbeeld van een linksysrouter. je zou kunnen zeggen poort 60000 to 60001 moet geforward worden naar 192.168.1.150, als 150 je ftp server is. Als je externe ip adresd dan bijvoorbeeld 200.200.200.200 zou zijn, dan geef je in je browser of FTP programma in: 200.200.200.200:60000 en wordt je doorgeleid naar je FTP server

0,3363,sz=1&i=18946,00.gif


Ik wil wel opmerken dat je je goed moet verdiepen in het port forwarden, zeker als je passive met je ftp server gaat verbinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik steek een usb stick in de usb poort van het modem/router en kan die vervolgens via ftp://192.168.X.X benaderen.

De vraag is nu hoe ik dat doe van buiten mijn eigen netwerk.
 
Als alles goed geconfigureerd is type je het externe adres van je internetverbinding gevolgd door een dubbele punt en de poort. Tip: Vanuit je eigen netwerk kan dit vak niet. Dus even vraag even aan een maat van je om het te testen.

Voorbeeld: 137.201.098.15:60000

Als de portforwarding dan goed is ingesteld wordt dit adres doorgestuurd naar je interne ipadres, bijvoorbeeld 192.168.1.101

Let op, dit zijn slechts voorbeelden he

Hoe je externe ip adres te achterhalen: http://www.whatsmyip.org/

De poort moet je zelf verzinnen/configureren.

Niet verdiepen in portforwarding = er niet uitkomen. Denk je dat ik ook meteen wist hoe het werkte?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan