Powerline?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
924
Beste,

Momenteel heb ik een draadloze verbinding welke vaak instabiel is.
Ik deel mijn internet vanuit mijn laptop naar mijn xbox en als dit faalt gebruik ik hiervoor een netwerkbrug
Ik heb een Gigabit switch liggen welke niet gebruikt wordt omdat het bijna onmogelijk is een kabel naar boven te leggen.
De muren zitten zo dicht als het maar kan en heb hier te weinig verstand van.

Nu kwam ik powerline tegen.
Netwerk doorsturen via het stroomnet.

Ik vroeg mij af of iemand hier meer informatie over heeft.
ik kwam het volgende product tegen.
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=42628

Gaat hier veel snelheid bij verloren?
Hoe moeilijk is het om dit aan te leggen.
Kost dit vele extra stroom?

Hopelijk heeft iemand wat informatie.

mvg,
Jeffrey von Grumbkow
 
De snelheid die jij haalt is afhankelijk van vele faktoren, zoals de kwaliteit van je eigen lichtnet, maar laat je eens 100Mbit halen wat zeer realistisch is, dan is het toch prima. Ik heb in ieder geval een prima resultaat met dit soort powerplugs. Let op: Soms kunnen ze niet tegen stekkerdozen, dus bij voorkeur rechtstreeks op de muur.

Deze netwerkadpaters gebruiken maar een paar wat, dus daar hoef je het niet voor te laten
 
Laatst bewerkt:
Heb een 30mbit verbinding momenteel dus 100mbit is inderdaad prima.
Was ook mijn doelstelling.
En kan ik dan boven waar ik de verbinding weer uit het stroomnet haal zeg maar wel gewoon een switch erachter hangen?
 
Ik draai nu een paar maanden met 3 stuks Devolo mini 200mb via het stopcontact (volgens mij zijn Devolo's het simpelst te installeren). Werkt perfect en niet meer de signaalsterkte variatie die ik draadloos had (IntenetPlusBellen van KPN met Gigabit 108 usb kaartjes). Installeren was zelfs voor mij een makkie. Ik gebruik het met pc's met Windows XP, Linux Ubuntu en Suze. Eentje deed het niet meer na een blikseminslag in een naastgelegen woning en werd probleemloos vervangen. Enige aandachtspunt: als je een nieuwe of eentje extra in je netwerk hangt, kan het zijn dat die het niet zomaar doet (in tegenstelling tot de informatie). Dan wat langer de encryptieknop ingedrukt houden tot het plc-lampje gaat branden. Hij moet dan blijkbaar even de 'handshake' maken.
 
Ik draai nu een paar maanden met 3 stuks Devolo mini 200mb via het stopcontact (volgens mij zijn Devolo's het simpelst te installeren). Werkt perfect en niet meer de signaalsterkte variatie die ik draadloos had (IntenetPlusBellen van KPN met Gigabit 108 usb kaartjes). Installeren was zelfs voor mij een makkie. Ik gebruik het met pc's met Windows XP, Linux Ubuntu en Suze. Eentje deed het niet meer na een blikseminslag in een naastgelegen woning en werd probleemloos vervangen. Enige aandachtspunt: als je een nieuwe of eentje extra in je netwerk hangt, kan het zijn dat die het niet zomaar doet (in tegenstelling tot de informatie). Dan wat langer de encryptieknop ingedrukt houden tot het plc-lampje gaat branden. Hij moet dan blijkbaar even de 'handshake' maken.

Ben erachter dat kliksystemen voor de lampen in huis etc niet goed samen gaan met powerline en ook de AM radiofrequenties zijn erg gevoelig hiervoor.
Ga toch een kabeltje trekken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan