Thuisnetwerk OPHEFFEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransleed

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2011
Berichten
8
Ik woon dus op het Franse platteland alwaar ik wel voor een ADSL-aansluiting betaal maar feitelijk een ietwat snellere inbelverbinding heb. Tegen ADSL-prijs, dat weer wel.
De verbinding is dus tamelijk traag.
Mijn provider is Orange en ik heb van hen de Livebox als modem.
Nu had ik toen ik naar Frankrijk ging een desktop computer die ik in Nederland had geconfigureerd voor een netwerk met 2 computers (overigens nooit gebruikt, dat netwerk). Toen ik het modem van Orange installeerde heeft dat modem denk ik blindelings de bestaande instellingen overgenomen en dat heeft ook altijd moeilijkheden met de verbinding gegeven. Volgens Orange lag het echter aan mijn computer. Nu ik een nieuwe computer heb weet ik echter zeker dat dat op z’n best half waar is. Volgens mij is het dus het modem.
Nu heb ik enkele maanden gelden in Nederland een laptop gekocht en hoopte ik van mijn problemen af te zijn. Al snel bleek echter dat mijn laptop nu ook voor een netwerk is geconfigureerd, terwijl ik dat zelf niet zo heb ingesteld. Ook vind ik nog sporen van een eerdere inbelverbinding via een andere provider, waardoor ik alleen kan concluderen dat het modem blindelings alle settings steeds kopieert. Hoe herstel ik dit en hoe kom ik van een netwerk af dat ik niet wil want ik heb maar 1 computer. Elke keer als mijn internetverbinding wegvalt (op sommige tijden van de dag gebeurt dat wel elke 2 minuten! ; ’s-Avonds laat blijft hij meestal wat langer open staan) moet ik de verbinding herstellen via Windows Network Controle en de melding is vrijwel altijd dat de standaardgateway niet beschikbaar is. Ik weet niet wat een gateway precies doet, waar hij zit en hoe ik die constant beschikbaar kan houden. Ik weet ook niet of ik een router heb of zelfs maar nodig heb, want ook daarvan weet ik niet hoe die er uit ziet of ingesteld hoort te zijn om een goede verbinding te hebben en houden.
Kortom: mijn internetverbinding valt steeds weg en ik denk dat dat te maken heeft met mijn LAN (want als ik het Netwerkcentrum open zie je dat alleen de verbinding tussen Deze Computer en het Netwerk geblokkeerd is, de verbinding tussen het netwerk en internet staat gewoon open.
Hoe hef ik dus mijn thuisnetwerk op om van dit probleem af te zijn? Of moet het modem opnieuw ingesteld worden? Zo ja, hoe doe ik dat?
Ik wordt echt knettergestoord van deze situatie want ik maak best wel veel gebruik van mijn computer en van internet.
Mijn huidige laptop is een Compaq Presario CQ71, dus heb ik ook nog eens last van alle HP bloatware (wat kan ik zonder gevaar hiervan verwijderen trouwens?). Ik heb Windows 7, voor email Mozilla Thunderbird, beveiliging Microsoft Essentials (geen enkel ander gratis pakket liet zich downloaden) en verder gebruik ik bijna dagelijks Ccleaner en ATF-Cleaner om de ergste rommel steeds op te ruimen. Verder heb ik Windows Office 2010, waarvan ik met name Excel erg veel gebruik. Dit bericht heb ik aan gemaakt in Word omdat de verbinding alweer was weggevallen en dus anders weer de mist in gegaan zou zijn.
Wie kan mij helpen om van van mijn gekmakende slechte verbinding iets functionerends te maken?
Vriendelijke groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan