film maken van freecom harde schijf lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Ik heb mijn filmjes opgeslagen op mijn externe usb2 harde schijf van 1 tb freecom.
Nu wil ik deze met studio 12 een film van maken.
maar dat lukt niet omdat hij steeds maar moet wachten op data van de harde schijf denk ik
Hoe kan ik dat controleren hoe dit komt?
weet iemand hier een oplossing voor ?
hoe kan ik de snelheid van mijn freecom controleren ??
OP de verpakking van de freecom staat wel iets van turbo usb wat is dat ??
e de waele
 
kabeltje

Ik had precies hetzelfde probleem wat wachttijd betreft. Ik heb het opgelost door het kabeltje (usb) te vervangen. Nu heb ik geen problemen meer, eerst was de bitrate iets van 1,2 mb nu standaard 11 mb.

(of is het soms alleen met het filmpje??? Of ook met het kopiëren van andere bestanden naar de schijf??)

succes
 
en o ja heb je soms "greenbutton'' geïnstalleerd? als dat zo is moet je de standbymodes iets verlengen anders moet hij steeds opstarten en dat kan inderdaad even duren!
 
Bij mijn hardeschijf van freecom zit een kabeltje van 20 cm lengte dit kan het toch bijna niet zijn ?
Ik heb nog geen probleem gehad met data te versturen het gebeurd alleen als hij de film moet ophalen van de schijf naar de comp.
e de waele
 
wat is de snelheid waarmee hij bestanden naar de externe harde schijf kopieert??
 
hoe kan ik dit ergens met meten of is er een programma voor te instaleren?
e de waele
 
gewoon een wat groter bestand naar je schijf kopiëren en kijken wat de bitrate is!
 
IK zou niet weten dat ik green button heb geistalleerd?
Wat vind jij hier vreemd aan ?
Ik ben niet zo technisch
e de waele
 
Als je wel gewoon snel kan kopiëren en als hij niet op stand-by staat dan heb ik geen idee wat het is! Dan zou het aan het programma kunnen liggen wat je gebruikt!
 
Bij de freecom schijf zit wel een programmatje turbo usb wizard deze kun je inschakelen of uitschakelen.
standaard schakeld hij auto aan als ik de usb aansluit op de laptop.
Is de snelheid van 9.27 mb/sec goed of niet
e de waele
 
het zal niet aan turbo usb liggen maar ik heb ook altijd dat het even duurt voordat de media geladen is maar ik heb daar niet zoveel problemen mee. Als ik bijvoorbeeld even uit het programma ben geweest en weer doorga dan merk ik het even, maar als ik gewoon aan de slag ben met een filmpje dan niet.

Heb je er dan zoveel last van?
 
Het nadeel is gewoon die Freecom schijf die erin zit, die heeft een slechte performance!
Ik heb tegenwoordig losse Sata schijven met een Docking station, deze zijn zeer snel en hebben een goede lees/ schrijf perfomance, ik haal makkelijk 40mb/sec en soms tot 60mb/sec en dat scheelt wel bij een grote film :thumb:
 
dit lost het probleem niet op!
Jawel hoor als je die films op een goede schijf zet en niet op zo'n Freecom ;)
Misschien kan je even het type nr van die Freecom doorgeven, dan kunnen we eens verder kijken?
 
Laatst bewerkt:
het type van de extere usb powered freecom is styaaa mobile drive classic 2 1tb
En ik sluit deze aan op mijn laptop
Heb je daar iets aan ?
e de waele
 
Ja ik zie dat Freecom deze schijf dus niet meer verkoopt en support is er dus ook niet te vinden.
Lees veel reviews waar men ook klaagt over de snelheid.
Ik heb zelf ook ooit een Freecom gehad, maar heb 'm snel vervangen omdat hij dus ook te langzaam was.
Hoe is de schijf geformatteerd, ik lees dat NTFS wel enige snelheids winst oplevert t.o.v. FAT.
Verder is er denk ik helaas weinig aan te doen.
Als je een nieuwe koopt let er dan op dat het een Sata schijf is deze zijn veel sneller.
Zoals ik al schreef ik gebruik een Dock met losse Sata schijven en dat werkt prima ;)
 
OK bedankt voor deze tips het is dus een miskoop die ik heb gedaan.
In het vervolg beter informeren en informatie inwinnen.
Ik wil deze schijf eigenlijk alleen maar gebruiken voor de hardeschijf ruimte van mijn laptop te beperken.
Ik gebruik hem eigenlijk als opslag voor data dus het valt misschien nog mee
Uw menig hier over hoor ik graag
e de waele
 
Als je 'm alleen als backup voor bijv. je foto's en documenten gebruikt kun je 'm natuurlijk nog prima gebruiken.
Voor films e.d. kun je beter gebruiken wat ik hier al eerder aangaf, die Sata schijven zijn veel sneller. Freecom heeft het bij mij helaas afgedaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan