Twee merken HomePlug combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
964
Ik gebruik in huis 3 Devolo's mini 200mb en dat werkt prima. Nu heb ik ook een setje liggen van Powerline die werkt met dezelfde homeplug standaard en ook 200mb is. Volgens de Digitaalgids van de Consumentenbond kunnen beide systemen dan samenwerken. Dat blijkt echter geen kwestie van 'steek de Powerline maar in het stopcontact en dan werkt het' (ik hoopte van wel). Ik moet blijkbaar toch eerst de Powerline met de bijgeleverde cd op de pc installeren. Ik vraag me dan wel af of ik geen problemen krijg met de encryptie of dat ze elkaar toch gaan dwarszitten. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Nou,ik weet het niet.
Het is zeker buitengewoon toevallig dat powerline,devolo en sweex heel erg sterk op elkaar lijken.?????
 
Geldt ook voor de andere merken. Wat vormgeving betreft kun je er natuurlijk weinig anders van maken en het ligt technisch ook voor de hand dat er een de eerste is en dat de rest navolgt. Waarschijnlijk gebruiken ze allemaal dezelfde chip. Maar ik zie niet wat de relatie is tussen je reactie en mijn vraag.
 
Ik heb beide systemen aan de praat. Eerst de Powerlines getracht te installeren met de bijgeleverde cd. Omdat ik Ubuntu (Linux) gebruik ging dat niet. Toen de pc opgestart met (dualboot) XP. Daarop installeren ging wel, maar het werkte nog steeds niet. Intussen heeft Devolo een zg Cockpit ontwikkeld die je van hun site kunt downloaden en waarop je grafisch de Devolo's kunt zien en extra apparaten kunt toevoegen. Die Cockpit werkte ook alleen op Windows. Dus ook dat maar in XP geïnstalleerd. Daarna kon ik de Powerlines activeren door de codes ervan in te voeren en.... het werkte! Verschillende merken werken dus beslist niet zomaar samen als je ze in het stopcontact prikt (de Consumentenbond is desgevraagd nog steeds van mening van wel). Overigens is de Devolo Cockpit er nu ook voor Linux. Werkt ook prima na installatie, maar voor het installeren op Ubuntu heb je toch wel deskundige hulp nodig, want een Linux handleiding zit er niet bij. Voor wie ook met Ubuntu werkt en de Devolo Cockpit wil installeren, kijk op het Ubuntu Help Forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan