Modem via switch naar Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
66
Hey,

Ik heb thuis de volgende situatie:

Woonkamer: Playstation 3 + Modem naast elkaar. Er loopt een UTP (cat5) kabel naar een slaapkamer.
Slaapkamer: Computer A + Computer B + Router. De kabel vanuit de woonkamer gaat in de WAN poort van de router. Er gaan 2 UTP (cat6) kabels de LAN poorten in (1 van elke pc).

Nu zijn de 2 makkelijkste opties voor netwerk (en internet) op mijn PS3:
- Draadloos, heb ik op het moment, maar is een beetje jammer met een gigabit netwerk
- Kabel terug trekken van Slaapkamer naar Woonkamer, wat natuurlijk een beetje jammer is omdat je dan 2 kabels in het zelfde netwerk naast elkaar legt.


Nu is mijn CCNA/CCNP niet zo heel sterk, en vroeg ik mij dus af: Kan ik gewoon een switch er aan toevoegen, zodat het PS3 + Modem naar switch, switch naar router wordt. Ik snap dat mijn PS3 dan zonder problemen onderdeel is van het netwerk, maar hoe zit het dan met het internet? Of zal ik dan toch een 2e router moeten kopen in plaats van een switch (die ik ongetwijfeld nog wel heb liggen).

Ter informatie: Mijn router is de Netgear WNR3500v2.


Bij voorbaat dank,

Dennis C.
 
CAT6 kabel? Wat een overkill.

Van de modem ga je naar de router, van de router ga je naar de systemen. Als je vanuit de slaapkamer (router) een kabeltje naar de PS3 trekt ben je klaar. De twee kabels zitten dan niet in hetzelfde netwerk, de ene kabel is WAN (internet) de andere LAN.

Wat ook kan is de router verplaatsen naar de woonkamer naast de modem. Op de router komt direct de PS3, de kabel die er al ligt stop je ook in de router. In de slaapkamer hang je aan die kabel een kleine switch waarop de PC's komen. Dus geen tweede router gebruiken, helemaal niet nodig en alleen maar ingewikkeld.
 
Mowah, het netwerk hier was sowieso wel toe aan nieuwe bekabeling (er laten er hier 2 met ducttape bij elkaar gehouden XD), en aangezien ik een gigabit netwerk heb heb ik met oog op de toekomst gelijk maar CAT6 genomen, het kostte toch praktisch niks extra.

Maar de oplossing is dus gewoon langs de kabel van mijn modem naar router nog een kabel trekken van router naar PS3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan