Hoe titel van CD en nummers mee branden op CD met Nero of verwanten

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo,
Het is mij opgevallen dat als ik een volledige CD met liedjes in mp3-formaat heb op mijn harde schijf, en ik deze wil branden op een CDtje, de titels van zowel de hele CD als van de nummers erop, wegvallen.
Ik gebruik voorlopig Nero 7.
Zijn er misschien andere brandprogramma's die de titels ook mee overzetten?
 
Ik gebruik Nero Express 7 Essentials versie 7.10.1.0
Nochtans kan ik van mijn mp3-bestanden geen titel mee overnemen op CD bij het branden. Volgens Wikepedia kan dat al van versie 5 van Nero.
Of is dit alleen maar mogelijk wanneer je een CD copieert, dus ript ?
Kleine opmerking : ik gebruik Windows 7. Misschien is Nero 7 niet helemaal compatibel hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Nero staat dat je de CD in disc-at-once modus moet schrijven.

CD Text consists of additional information on a CD that can store e.g. music track titles and artists. CD Text is stored in the so-called lead-in area of the CD before the audio data starts. The display on the CD player shows the additional data. You must have a CD burner which supports CD Text to enable the CD Text to be written to a CD. In particular, CD Text can only be written in disc-at-once mode.

Bron: http://www.nero.com/eng/support-faq.html?s=sub&t=CD-Text

Wellicht staat er bij de opties een mogelijkheid om "schrijf CD-text" of iets dergelijks aan te vinken. Ik gebruik zelf geen Nero, misschien dat iemand anders er meer over kan vertellen.

EDIT:

Ik heb wel ervaring met Easy CD-DA Extractor. Wanneer je een audio CD maakt van MP3's wordt de CD-text meegeschreven (mits deze optie is aangevinkt). Hier is de homepage:

http://www.poikosoft.com/ (shareware)
 
Laatst bewerkt:
Beste Marco,

De shareware waar jij naar verwijst blijkt dus toch te betalen.
Er is enkel een 30 dagen trial periode.

Groeten,
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan