VOB naar MPEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Als ik films download zijn dat (voornamenlijk) VOB-bestanden. Deze bestanden staan in de VIDEO_TS map. Er is ook een AUDIO_TS map, maar die is altijd leeg. Die VOB-bestanden (en de rest) wil ik vervolgens naar MPEG converteren, omdat MPEG door mijn TV -via de USB-aansluiting- wordt gelezen. Converteren lukt echter maar deels. Deels, omdat geluid en ondertiteling na converteren ontbreken.

Wie weet met welk freeware programma ik dit wel voor elkaar krijg. Ik heb al flink gegoogled, maar het is me
tot nu toe niet gelukt.

Hoor Heel Graag.
 
VOB is mpg2 het probleem is alleen dat mpg geen ondertitels kan bevatten en VOB wel
voor meerdere talen (audiostream) geld hetzelfde.

als je dus de vob naar mpeg omzet kan je 1 taal hebben en zou je een losse ondertitel moeten hebben (srt)
en een tv die ook de srt leest
en een ondertitel uit een dvd halen is ook niet heel makkelijk.

is het niet makkelijker om een dvd speler te kopen (kosten niks meer)
en een paar dvd rw schijfjes, film branden, kijken en de schijf wissen en opnieuw gebruiken.

anders kan je eens hier naar kijken
http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG

als dat niks is raad ik je aan om van de dvd een avi te meken met ingebrande ondertitel (als je tv avi ondersteund)
 
freeware die dit (goed) kan ken ik niet...
Ik gebruik zelf wel Xylisoft Video Converter. Geniaal... converteert van alles alles naar van alles, met of zonder subs en/of audio. Nadeel is wel dat je een gespierde pc en geduld moet hebben om een DVD'tje te converteren.

Maarreeh.... een DVD speler is gemakkelijker? Mediaspeler is natuurlijk helemaal ideaal.
 
Gisteren Xilisoft gedownload (via YabSearch) en geinstalleerd. Daar bleek een Trojan o.i.d. in te zitten. Wat
zich openbaarde via het "programmatje" System Tool. Was dus mooi door Microsoft Security Essentials
heengeslipt!

De schrik zat er goed in, met dat blauwe scherm en geen programma dat meer opstartte!
Dankzij een (gouden) tip van mrmusic op ditzelfde Helpmij, is de boel gelukkig weer op orde.
Wat een stelletje MF's dit een ander aan te doen.

Ik houd het voorlopig op DVD'tjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan