Geen internet via ethernetkabel op Acer aspire one minilaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronotera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
1
Ik heb net een nieuwe minilaptop, de acer aspire one, met windows 7.

De netwerkkaart werkt, hij ziet meerdere draadloze verbindingen, maar aangezien ik nog geen draadloos internet heb, moet ik het eerst even met ethernet doen.


Ik heb internet van Ziggo.

Als ik de kabel in de laptop doe dan ziet de laptop hem wel, maar hij geeft geen verbinding aan. Als ik een verbinding probeer te maken heb ik de keuze uit twee opties, namelijk een draadloze verbinding of een PPPoe verbinding, als ik op deze PPPoe verbinding klik, dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, welke ik uiteraard niet heb.

p.s Mijn internetverbinding is goed, op mijn oude pc met xp doet ie het gewoon.

Wie kan me helpen..
 
Hoi,

Vraag: heb je een kabelmodem van Ziggo en daarnaast een router, of is/was de pc direct op de modem van Ziggo aangesloten.

Indien het laatste, dan moet je eerst de modem van het stroom afhalen voordat je de laptop in plaats van de pc aansluit.
Dus:
- netwerkkabel van de pc eruit en stroom van de modem af.
- stroom na een minuut weer op de modem en even wachten tot die volledig online is.
- nu de kabel tussen laptop en netbook erin.

Je hebt nu direct internetverbinding.

Om zowel je pc áls je netbook op internet te krijgen, of gegevens tussen je pc en netbook uit te wisselen, heb je een (draadloze) router nodig. Je hoeft aan je abo van Ziggo verder niets te wijzigen en - tip - koop die router niet bij Ziggo ....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan