Internet met schokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
293
Hey,

Als ik een spel doe op internet, dan hapert mijn verbinding steeds. Maar als ik dan mijn home-server uit zet, dan hapert mijn internet niet meer! Dus er moet iets zijn met die server maar ik kan maar niet vinden wat het is. Ik heb een scan gedaan op virussen (1 bestand verwijderd) maar het blijft terug komen! Hoe moet ik nou testen welk programmatje of wat allemaal pakketjes verstuurt?

Alvast bedankt!
 
wat je kunt doen is een netwerksniffer gebruiken om in de gaten te houden hoeveel dataverkeer er van en naar je homeserver gaat. Dit identificieert alleen niet welk programma er verantwoordelijk is voor het dataverkeer. Wel kun je zien op welke poorten het dataverkeer plaatsheeft. Vervolgens kun je op de commandline met het commando "netstat -b" uitzoeken welk programma op die poort actief is. Een goede gratis netwerksniffer is Wireshark.
 
wat je kunt doen is een netwerksniffer gebruiken om in de gaten te houden hoeveel dataverkeer er van en naar je homeserver gaat. Dit identificieert alleen niet welk programma er verantwoordelijk is voor het dataverkeer. Wel kun je zien op welke poorten het dataverkeer plaatsheeft. Vervolgens kun je op de commandline met het commando "netstat -b" uitzoeken welk programma op die poort actief is. Een goede gratis netwerksniffer is Wireshark.

Hij vindt inderdaad een poort die heletijd pakketjes verstuurd... ik weet niet hoe ik die poort kan sluiten? Grtz
 
Eerst maar eens vertellen welk besturingssysteem er draait op die Home Server.

Als het Windows is, met even poort 1839 als voorbeeld van de poort waar veel data vandaan komt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
netstat -ano | find /i ":1839"
[het teken vóór find is het pipeline teken. In de meeste toetsenborden met Shift-\ te maken]
Schrijf op wat als laatste vermeld is op de getoonde regel, dat is namelijk de Process-ID.

Start Taakbeheer
Beeld -> Kolommen selecteren... -> Aanvinken: Process-id (PID)
Ga naar tabblad Processen
Sorteer op PID en kijk welke proces hoort bij de Process-ID die je hierboven hebt uitgezocht.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan