Afstand tussen ISRA en modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Voor internet + bellen. Wat is de maximale afstand tussen ISRA aansluitpunt met splitter en een modem en welke kabel kan je het best gebruiken. En is er een verschil in deze afstand tussen ADSL of kabel. Moet nl. nog kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de ISRA kun je makkelijk 20 meter telefoonkabel gebruiken, op de totale lengte tot de centrale is de bekabeling in huis het probleem niet meer. Met kabel luistert dat wat nauwer, er wordt aangeraden de kabellengte te beperken. Door de modem in de meterkast (of waar de kabel dan ook het huis in komt) te plaatsen en vanuit daar kabels te trekken is dat ook vaak geen probleem.
 
Ik denk dat mijn vraag hier het best op aan sluit.

Ik heb een probleem met de aanleg van draadloos internet op een bedrijfslocatie. Het is namelijk het geval dat de telefoonverbinding binnenkomt in bedrijfshal/loods. Aangezien kpn mij heeft verteld dat de afstand van de splitter naar het modem (kpn experiabox) niet meer dan 5 m mocht zijn en de splitter zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt moet zitten, heb ik de experiabox ook in de loods opgehangen.
Echter wordt de draadloze internetverbinding gebruikt in een gebouw naast de loods (hemelsbreed ongeveer 20 m van de box) en wordt het signaal tegengehouden door de sandwichpanelen en dikke muren van de loods (veel staal).

Nu heb ik op internet gelezen dat de splitter wel degelijk verder van het IS/RA-punt geplaatst kan worden door het IS/RA-punt te verlengen. Mijn vraag is hoe ver je dit punt kunt verlengen (in mijn geval waarschijnlijk 30 � 40 m) en welke kabel ik hiervoor het beste kan gebruiken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan