ingezoomd frames uit 1080 opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopos

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
7
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar freeware of shareware waarmee ik het centrum van een 1080p filmpje om kan zetten naar een apart 720p filmpje.
Dus eigenlijk inzoomen en dan opslaan.
Weet iemand of een dergelijk programmatje bestaat?
 
Bedankt LAgraphics.:thumb:

Ik was alleen nog vergeten te melden dat ik eigenlijk een klein programmatje zocht, dus zonder Gigabytes installatie.

Wellicht nog andere opties.....
 
Hmm een klein programmaatje...
wat gebruik je nu standaard voor video bewerking ? (ik neem aan dat je daar mee bezig bent)
 
Ik gebruik nu altijd Live Moviemaker van Microsoft.
Ik zou de filmpjes nog voor Moviemaker willen bewerken (ingezoomd opslaan) en dan samen met andere filmpjes gewoon willen verwerken.
 
Helaas, mijn verstand van beeldbewerking programma's houdt wel op.
Want ik werk graag met een iets professionelere aanpak. (Sony Vegas en Adobe is erg goed.)
Maar dan zit je zeker al op een paar Gig en dan ook nog zonder de gemaakte videos.
 
Helaas, toch erg bedankt.

Wellicht dat iemand anders nog een tip heeft.............
 
Waarom wil je trouwens geen uitgebreid programma ?
Windows Movie Maker is iets meer voor beginners die ergens een slideshow van willen maken.
Sony Vegas Pro is meer voor het echte werk.
 
Belangrijkste reden is dat mijn huidige computer al aardig vol aan het lopen is. (nog maar 10 tot 30 GB vrij voor filmpjes.)
Andere reden is dat ik Moviemaker inmiddels goed ken en het tot nu toe voldoet aan mijn wensen.

Kortom het is eigenlijk tijd voor een nieuwe computer, maar ik hoop eigenlijk nog een half jaartje te kunnen wachten...........

Voorbeeldjes van mijn filmpjes staan trouwens op mijn website www.LifeisJoy.nl
 
Aaah kijk, bedankt voor dat filmpje.
nee zeker niet de moeite waar om hier Sony Vegas voor aan te schaffen.
dan houdt mijn hulp hierbij op.
succes verder :thumb:
 
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar freeware of shareware waarmee ik het centrum van een 1080p filmpje om kan zetten naar een apart 720p filmpje.
Dus eigenlijk inzoomen en dan opslaan.
Weet iemand of een dergelijk programmatje bestaat?

Dus eigenlijk inzoomen en dan opslaan. is het niet uitzoomen want je verkleind

centrum of wil je hem gewoon "croppen" (weet niet of dat een woord is maar komt van de Crop tool) naar 720p?? er gaat dus een stuk af??
 
Als je zeg maar de zijkanten eraf wil "Snijden" zodat je 720P krijgt kan je inderdaad gaan Croppen wat Pepernoot al zei.
 
Dus eigenlijk inzoomen en dan opslaan. is het niet uitzoomen want je verkleind

centrum of wil je hem gewoon "croppen" (weet niet of dat een woord is maar komt van de Crop tool) naar 720p?? er gaat dus een stuk af??

Croppen klinkt goed.
Het is inderdaad de bedoeling om het 720p centrum van de 1080p film op te slaan.

Enig idee of daar een klein freeware/shareware programmatje voor bestaat??
 
Als het om stukjes gaat dan kan GIMP 2.0 goed genoeg zijn.
als je echt meer secondes wil gaan uitsnijden dan weet ik zo niet echt iets.
Adobe After Effects misschien ?

Aanpassing:

Als je echt naar een goed video-bewerk programmaatje zoekt dan ben je zeker wel 1Gig kwijt. Minimaal.
behalve aan GIMP dan maar ik denk dat je daar niks aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Croppen klinkt goed.
Het is inderdaad de bedoeling om het 720p centrum van de 1080p film op te slaan.

Enig idee of daar een klein freeware/shareware programmatje voor bestaat??

vast wel maar ik denk niet dat dat erg makkelijk werkt, ik raad dus ook een ander programma aan! (zoals Vegas pro, AE of premiere)
 
Heb nog even gezocht naar Crop programmatjes, maar die ik tegen kom croppen alleen maar een aantal frames uit een film.
Tot nu toe dus nog geen prog gevonden die 720p uit 1080p cropt.
Ik blijf zoeken maar ga zaterdag wel even op vakantie, maar als ik iets vind zal ik het hier nog berichten.
Mochten er nog tips zijn, dan zijn die natuurlijk van harte welkom.
Thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan