Kan ik filmpjes op DVD apart op schijf zetten en afspelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0109

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
44
Ik heb verscheidene DVD's met volksdansen, die ik graag apart bekijk als ik weer eens vergeten ben hoe een dans precies gaat. Maar dat is een hele heisa. Je moet de juiste DVD plaatsen, en dan via het menu naar het gewenste filmpje gaan. Ik zou de afzonderlijke filmpjes/dansen liever op de harde schijf zetten, zodat ik ze met de Windows Media Player kan afspelen. Kan dat?

Met muziek lukt me dat wel. Kwestie van "rippen" met Windows Media Center. En dan openen met een link ernaartoe vanuit een handig Excel-bestand met dansen dat ik heb gemaakt. Zo hoef je ook nooit te zoeken waar precies op de harde schijf het bestand staat. Zoiets zou ik ook willen doen met mijn DVD's.

Uiteraard ben ik al gaan googelen op "DVD" en "rippen" en nog een paar combinaties, maar daarmee kom ik er niet uit. Ik kwam tegen dat het zou moeten kunnen met bijvoorbeeld DVD Shrink of Alcohol 120 %, en die heb ik allebei, maar ik kom er niet uit hoe je daarmee van alle aparte filmpjes afspeelbare bestanden kan maken.

Het zijn overigens hele gewone - niet beveiligde - DVD's, die gemaakt zijn tijdens dansevenementen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd: Smartripper kopieert de bestanden uit de DVD-map VIDEO_TS naar de harde schijf, en als je dan een VOB-bestand aanklikt, wordt dit afgespeeld. Maar het zijn geen zelfstandige filmpjes geworden. Als je ze naar een andere map kopieert, al dan niet samen met het .IFO- en .BUP-bestand van dezelfde naam, dan werkt het niet meer goed.

Na wat rondgoogelen dacht ik dat het een oplossing zou zijn er met AutoGK AVI-bestanden van te maken, die Windows Media Player ook kan handlen. Maar dan kan ik nergens geluid vinden.

Kortom: ik kom er niet uit!
 
Je moet dan niet voor Backup kiezen maar voor File, dan kun je stukjes kopiëren van de DVD.
 
Ik had het ook met backup geprobeerd, maar niet met het gewenste resultaat.

Inmiddels heb ik wel een oplossing uitgevogeld: Ik maak nu per filmpje een nieuw project in Magix Video de Luxe, en exporteer dan als mpeg. Eerst heb ik het als AVI geprobeerd, maar dat gaf een heel schokkerig resultaat. En heel groot bovendien.

Uiteindelijk krijg ik dus wat ik wou, namelijk per hoofdstuk, dus per dans, een apart filmpje dat ik met Windows Media Player kan afspelen. Helaas is het wel erg omslachtig, want ik was met 1 DVD uren bezig.
 
Wat voor soort bestanden staan er precies op die DVD? (de extensies)
 
Met DVD Shrink kun je dat allemaal heel makkelijk doen
 
Maar hoe kan ik het dan doen met DVD shrink?
Ik zie er nergens een optie "opslaan als" of "exporteren".
 
Op www.duken.nl staat inderdaad een heel duidelijke handleiding hoe je een DVD kan kopiëren. Maar het opslaan als afzonderlijke filmpjes die Windows Media Player kan lezen, kom ik er niet tegen.

Gelukkig lukt het dus wel met Video de Luxe, al ben ik er lang mee bezig.
 
Helaas, mijn truc werkte toch niet helemaal.
De .mpg-bestandjes die ik heb gemaakt doen het prima op de laptop.
Maar op de grote PC hebben ze geen geluid.
Hoe los ik dat nu weer op?!:(
 
eerst even door op waar je nu mee aan het proberen bent.
je zal even moeten checken wat voor geluid er in de mpeg zit
download gspot (kleine codec info tool). niet instaleren, aleen uitpakken en de exe klikken.
als je dit op de grote pc doet geeft gspot ook aan of je de codec hebt
www.headbands.com/gspot

ps snap je helemaal niet wat gspot aangeeft, maak dan een screenshot en plaats deze hier in het forum.

-- *info*
je hebt geluid en video (deze moet je apart zien) deze moeten goed samen afspelen.
hiervoor bestaan containers, deze houd het geluid en de film bij elkaar en zorgt dat het afspelen van beide goed gaat (synchroon).
bekende containers zijn bv. WMV , AVI , MPEG
bekende video codec zijn bv. DIVX , WMV , MPG1 , MPG2
geluids codecs zijn bv. MP3 , WMA , AC3
---
 
er is nog een goede mogelijkheid, doorgaan met autoGK
in dit voorbeeld ga ik ervan uit dat de verschillende filmpjes, hoofdstukken zijn
en dus niet afleveringen
converteer de dvd met autoGK naar 1 avi
http://www.autogk.me.uk/

je moet in autoGK de eerste of tweede .IFO openen, dan gaat alles in één keer mee.
autogk pakt gewoon het geluid mee, maar je zal wel een aantal keuze's moeten maken.
in step 2 moeten de audio track(s) staan, hier een vinkje bij 1 track
bij advanced settings 'output audio' kies voor CBR MP3, kbps
lees ook de tutorial eens
http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=TutorialEN

--- converteren kost altijd tijd, het goed doen kost meer tijd maar levert een betere kwaliteit.
autoGK is goed en kost dus tijd, hoeveel hangt af van de snelheid van de pc.
gebruik dus de snelste pc en belangrijker nog; start het 's avonds en ga gewoon naar bed
----

nu heb je één avi van de hele film
knip deze in stukken met VirtualDub. (hier over later meer)
 
Screendump GSpot.jpg

Hierbij een screendump van GSpot.
Ik heb de indruk dat alle codecs aanwezig zijn.
 
Inmiddels heb ik weer wat geprobeerd: ik heb de VLC media player geïnstalleerd, en daarmee heb ik wel geluid.

Probleem opgelost, zou je zeggen, maar nu is er weer iets anders: Nu vraagt Excel opeens om toestemming als ik op de link in Excel klik die naar het filmpje verwijst. En dat doet hij ook de voor de WMV-bestanden die ik al langer gebruikte. Op zichzelf heeft dat denk ik niks meer met multimedia te maken, en ik kan mijn filmpjes nu wel bekijken, ook al moet ik 2 keer klikken. Dus zal ik dit onderwerp op opgelost zetten.

Iedereen bedankt voor de hulp!
 
Waarom staan die links voor filmpjes in Excel?
Om die toestemming op te lossen, download, pak uit en run dit bestand; http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/html_association_fix.zip

(In sommige gevallen dien je de handeling nog een keer uit te voeren na rebooten, maar dan ben je er ook echt vanaf).

Ik heb een eenvoudig database'je in Excel, waarin ik kolommen heb voor links naar filmpjes, dansbeschrijvingen en muziek. Daarmee heb ik alles bij elkaar, en hoef ik niet te zoeken waar de betreffende bestanden staan. Wat betreft de filmpjes zijn het overigens meestal links naar YouTube, en die werken wel direct. Met het Excel-bestandje kan ik ook selecteren bij welke vereniging(en) dansen worden gedanst en/of uit welk(e) land(en) ze afkomstig zijn.

Dat zip-bestand durf ik niet goed te gebruiken. Ik heb geen XP, en mijn probleem heeft met html niks te maken. Het zijn de links naar bestanden op mijn eigen schijf die niet meer direct opstarten. Maar als ik doorklik, gaan ze alsnog aan de gang.
 
dat klink alsof microsoft (ms) weer eens een beveiliging heeft toegevoegd aan office.
ms is al een tijdje bezig met steeds meer veiligheden in te bouwen,
dit is één van de redenen dat ik over ben op open office.
wellicht kan je dus in die richting zoeken.

probeer ook eens een nieuwe link te plaatsen in het excel bestand, werkt die het zelfde??

de pc waar je die screenshot op gemaakt hebt is inderdaad voorzien van de juiste codecs en het bestand zou gewoon moeten spelen.
het is soms wel zo dat een programma zijn codecs niet wil delen met andere programma's
welk os heb je trouwens draaien (xp, vista, 7, anders)
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat zou kunnen. Vanmorgen zijn er liefst vier beveiligingsupdate geïnstalleerd. Ze lijken sprekend op elkaar, maar hieronder volgen de details van 1 ervan. Daarin zie je tevens dat ik Windows 7 gebruik (64 bits). Daarbij gebruik ik overigens Office 2007.

Er staat trouwens niet dat het een Office-update betreft.....

KB2479628: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎10-‎2-‎2011 9:01
Installatiestatus: voltooid
Type update: belangrijk
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een geverifieerde lokale kwaadwillende gebruiker uw systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.
Meer informatie: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=208362
Help en ondersteuning: http://support.microsoft.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan