Exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
243
Hallo,

Ik heb vandaag een dot.tk domain geregiesteerd en ik wil daar graag een Exchange 2003 mail server aan hangen, ik wil graag weten hoe ik het voorelkaar kan krijgen dat ik mails met mijn dot.tk van versturen en ook ontvangen. Wij hebben als provider Ziggo; ik weet niet of dat voor enige problemen gaat zorgen en als de er zijn, zou ik graag willen weten hou ik die kan oplossen.

Bob
 
Hallo,

Op zich is dit mogelijk, een Exchange server hangen. Wel is het handig om je goed op dit onderwerp in te lezen. Omdat er een hele hoop variabelen om de hoek komen volgt hier een overzicht van de stappen die je zult moeten nemen. Ik ga nog niet op details in ,maar dit zijn de stappen. Het plaatsen van een Exchange server is iets wat in de regel gedaan wordt door professionals, maar als je wilt gaan spelen hiermee zal ik je zeker niet tegenwerken. Sterker nog, je kan van dit klusje een hele hoop leren omdat je met zowel DNS, email en netwerken te maken krijgt.

1. Installeer je Exchange server, en zorg ervoor dat deze je @xxxx.tk adres accepteerd.
2. Stel op de DNS van xxxx.tk een A-record in, bijvoorbeeld mail.xxxx.tk, en laat die verwijzen naar het ip van je internet ip.
3. Stel vervolgens een MX record in, welke verwijst naar het eerder aangemaakte A-record van je mailserver.
4. Zet op de router van je internetverbinding Poort 25 open, en maak een interne NAT regel die al het poort 25 verkeer doorstuurt naar je Exchange server.
5. Maak een transport-rule aan op de Exchange server, waarbij hij de uitgaande mail doorstuurt naar de provider van Ziggo.

Ik zou zeggen, probeer eerst maar de server te installeren, om vervolgens de volgende stappen uit te voeren.
 
Heb je via Ziggo een vast IP-adres of kan deze wijzigen bij bijvoorbeeld een andere router? In het tweede geval moet je, als dit gebeurt, de DNS-verwijzingen aanpassen, houd dit dus in de gaten.
 
Wisselend IP is geen probleem. Zou je DynDNS ofzo kunnen gebruiken.
 
Ik heb een wisselend IP, alleen ik heb nog nooit gehad dat ie veranderd is, tenzij wij de modem van het stroom af haalfde, maar dan hield ie ook bijna altijd het IP adres vast. De server heeft wel een vast IP addres in de router.
 
Wat heb ik gedaan:
1. Ik heb poort 25,110 en 80 opengezet in de router.
2. Ik heb mijn bij mijn dot.tk domain een A-record gemaakt genaamd: mail.xxx.tk en die verwijst naar mijn IP adres, daarna heb ik een MX record gemaakt die doorlinkt naar mijn mail.xxx.tk

Ik heb ook een DynDNS.com account aangemaakt en die gelinkt naar mijn IP adres, ik weet niet of dit misschien kan helpen.

Wat moet ik nu doen?
 
Laatst bewerkt:
Bij UPC in ieder geval wel, soms blokkeren ze de uitgaand mail als dat niet via hun server loopt, maar dan kun je altijd hun mailserver als relay opgeven.
 
Sowieso is mijn advies om alle uitgaande mail via de smarthost van de prodiver te routeren. Heel veel spamfilters weigeren namelijk mail die vanaf een ADSL / Kabellijntje worden verstuurd. Als je dit routeert via Ziggo is de kans groter dat je mail aankomt. Maar..... een .TK domein zal doorgaans geen goede invloed op de mailreputatie hebben. Wil je echt serieus mail gaan versturen, dan is een .NL domein een veel betere keus.
 
ik heb vandaag het volgende gedaan:
1. Mijn DynDNS account geregistereert in Exchange met de volgende tut:
http://www.dyndns.com/support/kb/mail_servers_and_mailhop_outbound.html#exchange2003
2. Toen heb ik de nieuw poort open gezet in mijn router.
3. Ik heb bij mijn MX record van mijn nieuwe .com domain de domain naam van DynDNS ingevoerd met de proyetijd 0.

Maar mijn mails komen nog steeds niet mijn server uit, wat heb ik verkeerd gedaan?

Bob
 
De Dyndns en het openen van de poort zijn nuttig voor inkomende mailtjes, niet voor uitgaande berichten. Heb je al een connector (SMTP) gemaakt?
 
Ja, ik heb een SMTP connector gemaakt. Ik heb daar de gegevens ingevuld die ik van DynDNS moest invoeren.

Dus als ik nu een mail naar het e-mail stuur is de kans groot dat ik hem ontvang?
 
Dan zou het moeten werken. Als het niet ukt, check dan je message logs. De tool voor exchange als het mis gaat met verzenden / ontvangen.
 
Heb je opgegeven dat die server post mag verwerken voor dat domein?
 
Een MX record plaats je in een DNS, niet in Exchange. In de Exchange-server moet je aangeven voor welke domeinnamen (@domeinnaam.tk) die exchangeserver e-mail verwerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan