skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

marg

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Berichten
138
ik wil gaan skypen maar ik hoor wel de peroon maar zij hoort mij niet.
Heb me microfoo op hoog staan.
Moet ik soms iets anders instellen en hoe doe ik dat ??
hg marg
 
Dan moet de andere kant de instellingen controleren
 
De eerste keer dat u Skype gebruikt moet u eerst alles instellen. Daarvoor ziet u in het linkerdeel van het venster drie mogelijkheden:
bekijken wat u met Skype kunt doen
het geluid instellen
contactpersonen importeren


Stap 3: Geluidsprekers testen
We beginnen met het geluid instellen. Klik daarvoor op de knop met de afbeelding van de koptelefoon.

Er volgt een controlescherm. In het linkerdeel staat een knop om de luidsprekers of de koptelefoon te testen. In het midden staat een knop om de microfoon te testen en rechts een knop om de videoverbinding te testen als u een webcam gebruikt.

We testen bijvoorbeeld de luidsprekers door op de betreffende knop te drukken. U krijgt dan een venster te zien met wat gegevens over uw luidsprekers (of koptelefoon) en een groene knop. Als u de groene knop aanklikt, dan wordt er een geluid afgespeeld. U moet dan aangeven of u het geluid goed kunt horen. Als u op Ja klikt, dan gaat het testprogramma verder om de andere onderdelen te controleren.


Stap 4: Microfoon testen
Nu wordt het geluid getest. U zegt iets in de microfoon en als de groene balk uitslaat, dan kunt u op Ja klikken. De verbinding is dan goed.



Stap 5: Een testgesprek voeren
Nu kunt u een testgesprek voeren. Als u een webcam gebruikt, dan kunt u de instellingen voor een videogesprek testen. Bij het testgesprek krijgt u meteen te zien hoe een gesprek voeren in zijn werk gaat. Het is handig dit uit te proberen. Als u dat wilt, klik dan op de knop Voer een testgesprek.

U ziet links de fictieve contactpersoon echo123 (of Skype-testgesprek) staan. Klik op de naam om verder te gaan met uw testgesprek.

U ziet nu de instructies om de fictieve persoon te bellen. Klik op de groene knop Bellen. Er volgt nu een automatische verbinding met een Engelstalig testprogramma. Dat zal u in het Engels welkom heten.*Wanneer de stem vervolgens zwijgt, is het de bedoeling dat u een boodschap inspreekt. Zeg bijvoorbeeld “Hallo, dit is een test, kun je mij goed horen?”. Wacht even af en na een tijdje wordt uw boodschap weer afgespeeld. Als u uzelf goed kunt horen, dan is de verbinding in orde. De ‘stem’ zal het gesprek daarna stoppen. Klik linksonder op Welkomstscherm om terug te gaan naar het instellingsvenster.

Als dit testgesprekt dus werkt, dan ligt het aan de 'andere kant' en moet die ook bovenstaande proberen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt ik ga het uit proberen ik zag wel bij de eigenschappen microfoon op cd moet ik daar nog iets aan veranderen.?
Ik hou jullie op de hoogte
Marg
 
Probeer eerst dat testgesprek maar als je daar jezelf niet hoort, dan kun je wat aanpassen in je instellingen ;)
 
hoi
nou ik heb van alles gedaan test enz maar de microfoon wil het niet doen.
het geluid is prima maar bij de microfoon gebeurd er niets.
ik word er een beetje moedeloos van eerst hoorde ik hem heel heel zacht.[stond op z`n hardst ]
maar nu hoor ik helemaal niets meer.
mochten jullie nog een idee hebben dan hoor ik het graag.
en anders moet ik maar een headset kopen ook niet zo duur.
bedankt alvast Marg
 
Ja kijk ff of die microfoon nog wel goed is of dat hij in de juiste aansluiting zit en daar geen vuil in zit.
Of kijk bij de geluidsinstellingen op je computer of de microfoon niet uit of zacht staat.
 
Laatst bewerkt:
Microfoon verwijderen en pas weer inpluggen als het besturingssysteem draait. Instellingen in Skype nakijken!
Kijk ook onder > Configaratie > Printers en andere hardware > Linkerkolom > Spraak en geluidsapparaten alles na. Bij mij staat AK5370 bij de microfoon. Microfoon en geluid van de microfoon moet natuurlijk wel aan/open staan!
 
nou ik heb nog even gekeken maar bij skype staat een ander merk dan ik heb.
zou dat het soms wezen en bij mij staat ook niet zo`n hele lijst wat je met speakers , mix enz
ik heb jullie verhaal keurig uit geprint alles stap voor stap uit gevoerd maar helaas.het geluid en ingebouwde webcan
alles oke behalve de microfoon niets.
wie weet krijg ik nog een helder idee maar ik vrees dat ik uit gedacht ben
marg
 
hoi ik heb hem verwijdert en op nieuw geinstalleerd en JA JA hij doet het dus allemaal dank voor de tips
m.v.g marg
 
Mooi dat het weer werkt, als het Skype tekentje hiernaast groen is kun je mij bellen door erop te klikken, om het te testen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan