orgel aan pc/mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

symen1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
253
Hallo,

we hebben een orgel.
domus 330 deluxe
en daar zit een soort van midi poort op maar hoe krijg ik dit op m'n pc?
die software bedoel ik
en is er ook een programma'tje voor m'n mac?

groetjes me
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Symen1


Even je aanhef aangepast heey is niet de juiste gelieve in vervolg hier op te letten alvast bedankt voor de medewerking
 
Het ligt eraan wat je wil. Maar je kunt geen orgel geluid versturen via MIDI, als dat de bedoeling is. Daarvoor gebruik je een gewone audio uitgang, als die op het orgel zit. Die uitgang sluit je aan op de Lijningang (Line-in) van een geluidskaart/computer. Vervolgens kun je met software als Audacity (gratis, Mac & PC) het orgelspel opnemen, knippen en verder bewerken. Opnemen met 2 goeie microfoons is ook een mogelijkheid. Dit is geloof ik wel een mooi orgel..

Met Midi wordt alleen de toets-aanslag verstuurd (en wat andere dingen) Geen geluid. Die toets-aanslagen kun je 'opnemen' en bewerken met diverse software, en dan afspelen met een computer. Hiervoor gebruik je andere geluiden die door de computer worden afgespeeld. Ook kun je andere keyboards gebruiken die via Midi zijn aangesloten. Soms kun je via Midi ook geluiden of instellingen van een apparaat opslaan op je PC om die later terug te kunnen zetten.
Bekende Midi softwares zijn bijv. Cubase en Finale. (Mac & PC).

Wat is Midi?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan