M2TS bestanden afspelen op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim79

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Berichten
22
Hallo,

Hoe kan ik M2TS goed af laten spelen op de pc?
Ik heb bij de videocamera software van Panasonic gekregen waarmee de filmpjes van de videocamera op de pc geplaatst en afgespeeld kunnen worden. Ik krijg daarbij de melding dat een aantal frames worden weggelaten vanwege de capactieit, met als gevolg haperende filmpjes. Bovendien werkt dit alleen als ik filmpjes rechtstreeks vanaf de camera op de pc zet. Als ik filmpjes die met dezelfde camera gemaakt zijn vanuit een andere pc overzet naar de pc (exact dezelfde bestanden) herkent het programma deze niet.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en deze filmpjes kan bekijken en bewerken?

Mvg,
Kim
 
Beter laat, dan nooit.. Als je PC die melding geeft, kan het zijn dat ie niet 'nieuw' genoeg is om de beelden af te spelen. Als het een Full HD camera is, moet je PC niet veel ouder zijn dan 2 jaar, wil die daar goed mee overweg kunnen. Het gaat daarbij vooral om de videokaart en het RAM geheugen.
Daarnaast heb je software nodig die M2TS bestanden kan lezen, en kan omzetten naar een ander formaat, waar een wat tragere PC wel mee overweg kan. Maar ook daarvoor heb je een redelijk snelle PC nodig.. Onderaan staat een link naar een gratis programma daarvoor, HDC. Maar er zullen er meer zijn.

Als je niet goed weet of je PC snel genoeg is, kun je dat checken met het programma, 'PCWizard'. Dat maakt een lijst over wat er in je PC zit aan hardware. Het resultaat kun je evt. hier plaatsen.
Dat de bestanden via een andere PC niet zijn af te spelen, komt waarsch. omdat je niet alleen het bestand, maar ook de Map waar het in zit moet kopiëren.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=145577 (scroll naar beneden voor download).
http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
 
Dit is het systeemoverzicht:

Moederbord : Acer, Inc. Mammoth
Chipset : Intel PM45
Processor : Intel Core 2 Duo Mobile T5800 @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600M GS
Harde Schijf : Hitachi HTS543232L9A300 (320GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW TS-L633A
Monitor Type : SAMSUNG - 17 inches
Netwerkkaart : Intel Wireless WiFi Link 5100
Netwerkkaart : Broadcom NetXtreme BCM5764M Gigabit Ethernet PCIe
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6001 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 10.0
Windows Performance Index : 4.8 AAN 5.9

Kan het zijn dat mijn pc (laptop) te traag is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan