Sony Vegas, goed of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funboy

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
82
Ik ben van plan een film bewerkings software te downloaden, of te kopen.
Kopen doe ik alleen als het binnen mijn budget van ca. 100 euro valt.
Ik wil sowieso veel effecten en de film die ik bewerk in HD hebben.
Is Sony Vegas het programma wat ik omschrijf?
Daar zit ik aan te denken maar ik twijfel of ik hem (als ik ervoor kies) ga kopen
of downloaden.
Wat is beter, kopen of downloaden?
Of is er een andere, betere software?
 
Vegas is TOP! duidelijke interface, veel transitions etc. snelle rendering.

Er zijn makkelijkere programma's maar deze zijn veelal met minder mogelijkheden.
 
Vegas is TOP! duidelijke interface, veel transitions etc. snelle rendering.

Er zijn makkelijkere programma's maar deze zijn veelal met minder mogelijkheden.

Oke, maar dan heb ik nog 2 vragen:
-Kopen of downloaden?
-Duurt het lang voordat je er redelijk goed mee om kan gaan?
-Hoe heb jij het allemaal geleerd, tutorials of zelf oefenen?
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar dan heb ik nog 2 vragen:
-Kopen of downloaden?
-Duurt het lang voordat je er redelijk goed mee om kan gaan?
-Hoe heb jij het allemaal geleerd, tutorials of zelf oefenen?

- Downloaden natuurlijk ! waarom zou je betalen als je de laatste versie zo gratis van het internet af kan halen.
En Vegas is dan ook nog update-baar.

- Nee het duurt zeker niet lang voordat je er goed mee om kan gaan.
Natuurlijk heeft het tijd nodig voordat je alles op snelheid kunt doen, maar alles staat snel en goed aangegeven.

- Je kunt je opgeven voor de Vegas Mail, waar tips en tricks in staan. Je kunt je aanmelden voor het Vegas forum waar ontelbare bronnen staan. Of gewoon simpel op YouTube kijken voor tutorials.
 
Sony Vegas Media Studio HD

Hoi Funboy,

Jammer dat er mensen zijn die niet willen betalen voor software waar men blijkbaar erg tevreden over is. Mijn tip, kopen als je wil dat men de software blijft ontwikkelen, maar iedereen heeft zo zijn mening.

Mijn tip, kijk eens op de Sony website. Daar kan je een volledige versie downloaden om te proberen. Ik zou je willen wijzen op "Sony Vegas Movie Studio HD". Dit is de 'Light' versie van Sony Vegas Pro waarmee je de meeste basis handelingen kunt verrichten. Mocht je de software prettig vinden om mee te werken, dan is kopen een logische stap. De prijs kan het niet zijn... Deze liggen tussen de € 40,- en de € 110,-. Kijk maar eens op: http://www.sonycreativesoftware.com/moviestudiopp/compare
Je kunt daar ook een probeer versie downloaden (Die volledige functionaliteit biedt).

Veel succes met je keuze.

Groet,

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan