Graag jullie mening!

Status
Niet open voor verdere reacties.

designchick

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Berichten
9
Ik ben sinds twee jaar grafisch designer in het dagelijks leven. Ik doe dit samen met mijn collega Cris. Wij maken cd boekjes, websites, bewerken fotografie en tegenwoordig maken wij ook videoclips. Ik heb nu mijn eerste videoclip gemaakt (low budget) en was benieuwd naar wat jullie ervan vinden! Het is in opdracht van platenmaatschappij EMI en ik ben er erg blij mee! Ik hoor graag wat jullie ervan vinden (vind het wel spannend!). Opbouwende kritiek en meningen zijn welkom, want ik wil mezelf altijd verbeteren :)

Het gaat om dit filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=VtwPQH0NKpE
 
Zelf, vind ik dat de belichting anders had gemoeten. Valt namelijk op dat je 2 (grote?) lampen richting de afbeeldingen hebt staan. Misschien een groen doek zodat je zelf een achtergrond eronder kan "leggen", dan valt namelijk het licht al een stuk minder op.

Het filmpje werkt trouwens gewoon.
 
Ja dat klopt maar het filmpje speelt niet af. Alle andere video's worden gespeeld behalve deze (bij mij dan) ik zie dat probleempjes wel heeft kunnen kijken.
 
Laatst bewerkt:
Zelf, vind ik dat de belichting anders had gemoeten. Valt namelijk op dat je 2 (grote?) lampen richting de afbeeldingen hebt staan. Misschien een groen doek zodat je zelf een achtergrond eronder kan "leggen", dan valt namelijk het licht al een stuk minder op.

Het filmpje werkt trouwens gewoon.

Ja 2 lampen inderdaad, dat was lastig te doen in die ruimte, maar groen scherm is een goed idee. Zou ik dan daarna alsnog een achtergrond erin moeten bewerken?
 
Zou ik dan daarna alsnog een achtergrond erin moeten bewerken?

Zou kunnen, al is het een zwart of witte achtergrond, zal beter zijn dan de vloer die jullie nu gebruikt hebben. Of één of andere animatie die de afbeeldingen steeds weg trekt i.p.v. de visdraden / handen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, EMI ? Ik denk dat je gewoon een leuk filmpje op youtube wil zetten en daar wat leuke tips bij/over wil.
Want correct me if i am wrong, iemand die dit 2 jaar doet en opdrachten van EMI krijgt, die vraagt niet naar tips hier.
 
Een leuke clip. Gedeeltelijk onderschrijf ik hetgeen over de belichting wordt gezegd. Anderzijds 'heeft het' ook wel weer wat. Er zijn 2 andere dingen die mij opvallen:
rond de 2.30 min. zijn er twee pagina's waarvan de tekst over de rand van het papier valt. Wellicht is dit opzettelijk gedaan, maar ik vind het er 'niet uitzien'.
De 'mensenhanden' die door de hele clip heen de pagina's ombladeren zijn grappig, op één pagina vind ik ze nét even niet passend en zelfs storend : da's de pagina waar het 'zilverpapier' heen en weer bewogen wordt. Die pagina's zelf zijn bijzonder fraai, maar omdat de handen (boven en onder nét niet / wel zichtbaar zijn) zou ik ervoor gekozen hebben ze op déze pagina niet in beeld te krijgen.
 
Als eerst mooi gedaan, zeker voor je eerste video clip. Als opbouwend kritiek, de pagina's liggen niet recht op je camera, dit is niet hinderlijk maar goed bedoeld recht zou mooier zijn, de belichting inderdaad, op zich niets mis mee maar je zit de snoertjes waarmee de pagina's worden weg gehaald zitten, je zou iets meer met je belichting kunnen spelen of een andere achtergrond kiezen of een andere kleur touw kunnen gebruiken om deze niet meer in beeld te krijgen.

Maar nog maal's voor je eerste keer een dikke :thumb: goed gedaan.

grtjs jjw
 
Wat gast0225 zegt als laatste ben ik het ook wel mee eens. Dat is een beetje slordig. Of helemaal handen in beeld of niet. Maar ik zou voor niet kiezen.
Vanaf 3.30 is dat een soort van aanwijsstokje ofzo?
Je zou ook alleen dat balletje met after effects kunnen laten bewegen onder de tekst
Maar voor eerste video heel netjes en creatief
 
Hmm, het eind hebben jullie misschien gelijk in. Hoe had ik dit beter kunnen oplossen denken jullie? Ben benieuwd naar meer meningen over de clip!
 
Zelf, vind ik dat de belichting anders had gemoeten. Valt namelijk op dat je 2 (grote?) lampen richting de afbeeldingen hebt staan. Misschien een groen doek zodat je zelf een achtergrond eronder kan "leggen", dan valt namelijk het licht al een stuk minder op.

Het filmpje werkt trouwens gewoon.
Mijn pc was te goed beveiligd blijkbaar,mijn HOSTS-file gooide roet in het eten. Het werkt nu wel. Voor de rest ben ik het met je eens wat de belichting betreft.
 
Leuk in elkaar gezet, idee is goed.
Zoals eerder gezegd, kan de belichting beter(gelet op de lamptemperatuur). Ook de camerahoek gooit een beetje roet in het diner(eten). Hierdoor zijn sommige teksten wazig en ga je dingen zien die je achteraf moet corrigeren.
De eerder genoemde tips/suggesties zou ik zeker in overweging nemen.

Niet kwalijk bedoeld, maar bezoek eens de opendagen van het Grafisch lyceum Rotterdam(hoewel je de laatste net gemist hebt). Je kan daar altijd leuke ideeen opdoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan