achtergrond van foto laten verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
161
hallo
ik werk met photofiltre
daar ik een afbeelding uit een foto wil halen, maar hoe??
Ik heb het onderdeel met de veelhoek bewerkt, daarna bij gesneden. ook de achtergrondtransparant gemaakt opgeslagen als gif bestand . maar ik blijf een achtergrond houden. ik wil die achtergrond kwijt dus alleen dat zwembadje. dat wil k apart, maar ik kom er niet uit weet iemand een oplossing????

roetjes suffie
 
Misschien helpt het als je het onderdeel langs de randen selecteert met een snijtool. Dit gedeelte kun je dan kopiëren naar een nieuw document en als het goed is moet je achtergrond dan weg zijn.
Zo werkt het in ieder geval in photoshop, ik weet niet precies hoe het zit bij photofiltre.
 
achtergrond bij foto verwijderen

hallo

Daar ik het bij een kennis mocht uitproberen, die heeft adobe photoshop elements 7
met de magnetische lasso omsingeld daarna uitsnijden maar de achtergrond blijft
ra ra hoe kan dat. graag hierop een antwoordje kon geen kopieeren aanklikken

m.v.gr Suffie
 
Misschien kun je beter niet de magnetische lasso tool gebruiken, die knipt erg lelijk uit. Ik raad je aan om een van de onderstaande tools te gebruiken (met rood omcirkelt). Dit zijn de tools in Photoshop CS5, maar ik neem aan dat ze deze tools ook wel hebben in Photoshop Elements 7.
2ut501h.png

De eerste die je ziet, is de Polygonal Lasso tool. Om deze te gebruiken moet je om het voorwerp selecteren, dus steeds een punt verder. Als je weer terugkomt bij het uiteinde dan selecteert hij het voorwerp vanzelf. Druk dan ctrl+c. Open dan een nieuw bestand en plak hem daar in. Als de achtergrond dan nog niet weg is, dan weet ik ook niet precies wat je doet...
Ik raad je trouwens aan de eerste tool te gebruiken, die is makkelijker dan de tweede!
 
hallo

Heb precies gedaan zoals je beschreef, alles ging prima,
alleen blijf ik een witte achtergrond houden wat doe ik niet goed???????

groetjes suffie
 
Bedoel je in dit geval dat het object wel werd gekopieerd maar dat het gedeelte ernaast wit werd? Of werd er helemaal niets gekopieerd en had je een wit vlak zonder je object erop?
 
hallo

Het object was zichtbaar alleen kreeg ik een witte achtergrond
En dat is natuurlijk niet de bedoeling. wat moet ik dan nog doen om alleen het object
te krijgen????

suffie
 
Je wilt dus een transparante achtergrond?

Ik weet hoe het werkt in Photoshop, maar ik weet niet of dat ook kan in Elements.
Als je een nieuw document aanmaakt dan krijg ik in Photoshop CS5 dit te zien:
2yxklkj.png

Je hoeft alleen maar naar het vakje 'Background Contents' te kijken. Waarschijnlijk staat deze bij jou op 'White' en dit moet je dus veranderen in 'Transparent'.
Hopen dat het dan lukt!
 
achergrond van foto laten verdwijnen

hallo

Je raad pecies opgevolgd, op transparant gezet opslaan als, maar de zogenaamde transparante achtergrond blijft dan grijze ruitjes. ligt het misschien aan het opslaan.een verkeerd bestand misschien ? heb jpg. genomen ook een keer ping ook bitmap. niets van dit alles gaf een resultaat. wat nu??????

groetjes suffie
 
Wat ik kan me kan herinneren is dat je hem moet opslaan als .png
Dan heb je in ieder geval een transparante achtergrond in Photoshop!
 
hallo
ben er even mee gestopt, werd er kriegel van. alles gedaan wat hierboven beschreven is
maar heb nog steeds een witte of een ruitjes achtergrond, zoals tranaparant wordt aangegeven.
IK weet het echt niet meer.

groetjes suffie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan