problemen met mediastreamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
of eigenlijk problemen met films afspelen via de mediastreamer. Ik heb een imation harde schijf gekocht (zo'n kleintje) daar heb ik o.a. een hele tv serie op gezet (V.O.B. bestanden) Het vreemde is dat die mappen niet herkend worden, als ik mappen aanklik dat wordt er vermeldt: geen mappen gevonden. Klik ik op alle bestanden dan staat die serie er wel op en ik kan dit ook afspelen, alleen moet ik maar gokken welk deel het is want er staat geen naam van de serie, laat staan welk deel. Dit doet ie alleen bij VOB bestanden en dat is erg lastig. Ik heb een andere schijf geleend van mijn zoon en daar een paar delen op gezet en daar krijg je wel de mappen en de naam van de serie te zien. Dit is een Medion schijf, ook zo'n kleintje. Waar kan dit aan liggen?
 
Welke Mediaspeler gebruik je en wat voor type is die externe schijf? Hebben ze zelf voeding via het stopcontact?
 
de harde schijf is Imation Apollo G2, 2,5 portable HDD 500 GB (USB)
de streamer is een sitecom TV media player (via stopcontact)
 
Aha.. Dus de schijf heeft geen eigen voeding, dan ligt daar dus je probleem, de Mediaspeler levert dan te weinig stroom aan de externe schijf en daarom kun je niet alles zien.
Probeer een schijf met eigen (stopcontact) voeding zoiets als deze en je zult zien dat het dan wel werkt :thumb:
 
Daar ligt het niet aan, we hebben dezelfde bestanden op de harde Medion schijf van mijn zoon gezet en dan lukt het wel.
Ik heb er niet veel verstand van maar het lijkt me dat als hij niet genoeg stroom krijgt je bestanden niet zou kunnen zien. Ik zie ze echter wel en kan ze ook afspelen, alleen, en dat is eigenlijk het probleem, het wordt niet in mappen gezet. Ik heb een complete tv serie er op gezet, elk deel keurig in een map maar die mappen zie ik niet. De hele serie staat er op maar allemaal als VOB bestanden waar ook geen naam bij staat. Als ik dus wil kijken moet ik gokken welke ik wil zien.
 
Heeft die Medion wel eigen voeding? En zijn ze beide NTFS geformatteerd?
 
Laatst bewerkt:
Nee, de Medion gaat ook via een usb aansluiting
En ze zijn ook allebei NTFS geformatteerd. Iso bestanden zet ie wel netjes in een map met de titel van de film
 
Ziet hij die mappen ook niet als je 'm op je PC hebt aangesloten?
 
Dan ligt het aan de combinatie Mediaspeler met die schijf.
Je kan nog eens proberen die schijf te defragmenteren.
 
dat ga ik dan nog maar eens proberen, bedankt voor het meedenken :thumb: !!
Groeten, Margriet
 
Ja sorry dat ik niet een directe oplossing voor je heb, maar dan moet ik het 'zien' ;)
Als dat defragmenteren niet helpt kun je ook nog proberen om hem eens volledig NTFS te formateren, misschien zit er iets niet lekker op die schijf.
We horen wel of het is gelukt of niet.
 
het lijkt mij niet dat dat ligt aan de stroomvoorzieningen van de apparaten
en ook niet aan defragmenteren of formateren (maar ach het kan geen kwaad het te proberen)

een dvd schijnt wel vaker een probleem te zijn voor mediaspelers
je zou eigenlijk een map in moeten kunnen bladeren en dan de eerste .IFO op kunnen starten (de IFO is de besturing van de dvd).
het is het meest waarschijnlijk dat het gewoon de software in de mediaplayer is die niet toereikend is.

even voor de duidelijkheid
je hebt een map "serie.... seizoen 2 disc 3" en in die map staan 2 mappen
AUDIO_TS en VIDEO_TS (in deze tweede staan de bestanden)
ja met hoofdletters, dit is de officiële dvd menu structuur


maar speelt de sitecom ook iso bestanden van dvd's af ??
zo ja maak dan van de dvd's iso's
 
Klopt, ik heb van de serie allemaal mappen met serie 1, deel 1 enz. Maar via de mediastreamer is dat niet te zien, dan zie ik alleen een gigantische rij VOB bestanden. En Iso speelt ie wel af. Het is een idee om om te zetten naar ISO, maar dat wordt een behoorlijke klus.
Ik ga het proberen, dank je wel.
 
Aan de VOB bestanden kan het niet liggen, die zou de Mediaspeler af moet spelen, deze bestanden kan hij allemaal afspelen;

Supported video formats;

* Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4 (ASP), Mpeg 4 (AVC HD/H.264), WMV9, VC-1, MKV, Xvid, Divx, Avi, VOB/ISO, DVR-MS, ASF, MOV, DAT (VCD/SVCD)


En je schreef dat ze het op die Medion schijf wel deden, dus dan ligt het denk ik toch aan die Imation schijf. Misschien kan je dan beter die Imation omruilen voor de Medion :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan