Hoe deel ik een map met één persoon (Windows 7, zonder thuisgroep)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfgang777

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
54
Hallo,

Zoals je ziet in de titel wil ik erin slagen een map te delen met een andere computer in het netwerk, maar zonder gebruik te maken van de optie om eerst een thuisgroep te maken.

Ik kan reeds een map delen met 'iedereen' in het netwerk, maar zie vreemd genoeg geen mogelijkheid het te delen met één welbepaalde computer. Reeds geprobeerd de andere z'n computernaam en gebruikersnaam in te geven voor toe te voegen, maar wordt niet herkend.
 
Hoi,
er zijn wel mogelijkheden maar de makkelijkste oplossing in jouw geval denk ik is deze.
Hierin heb je de mogelijkheid om je map e/o bestand met 1 specifieke persoon te delen zonder lastige instellingen/machtigingen of wat dan ook. Bovendien vanaf elke locatie toegankelijk waar ook ter wereld.
Zelf gebruik ik het programma ook en ik kan het iedereen van harte aanbevelen.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Sluit ik me bij aan.
Je zet gewoon de map die je wilt delen in de Dropbox map en klaar ben je waarbij je zelf volledige controle houd.
 
Ik dank jullie voor de tip en ik ga de Dropbox meteen onderzoeken.

Toch zou ik, daar ik me in lokale netwerken begin te interesseren, graag willen weten of het mogelijk is.
 
1. Op beide pc's dezelfde gebruikers aanmaken met dezelfde wachtwoorden.
2. Active directory gebruiken. Hiervoor heb je echter een w2k3 (of ander windows server based OS) server nodig + DNS server etc .. etc ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan