Streaming audio / video kan niet worden beluisterd / bekeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercedes sls

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, zodra ik bijvoorbeeld met mijn laptop een filmpje van uitzendinggemist wil bekijken, geeft die de volgende error. (zie bijlage)melding http 403.jpg ook als ik het probeer met silverlight werkt het niet.

Heb al wat gegoogled maar ik kom er niet uit.

Het is een net nieuwe laptop, 2 weken oud, Windows media player 12 staat er op en gebruik IE7 en google chrome.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, als je meer informatie wil vraag het gerust.

Alvast bedankt,
Cors
 
Ja maar, het werkt wel op een ander netwerk.
Dus daar kan het niet aan liggen.

Maar wat dan wel? heeft wel een filter, misschien ligt het daaraan.
Maar op ander pc's die ook die filter-netwerk hebben werkt het wel.

gr,
Cors
 
Misschien een of andere add-on voor IE installeren? Flash? Silverlight?
 
Zoals je dus al zelf aangeeft, het ligt dus niet aan jou laptop anders zou het nergens werken. Het kan zijn dat op de locatie waarop het niet werkt, een netwerkbeheerder dat heeft tegengehouden. Dit zou je dus kunnen navragen een een netwerkbeheerder van die locatie, en tevens vragen of diegene het kan openzetten. Zelf kun je hier dus niks aan doen, tenzei jij de het netwerk beheert.

Delta Hawk
 
Ik beheer zelf het netwerk, kan iemand mij dan uitleggen wat ik moet doen, in mijn router bijvoorbeeld?

Poort openzetten ofzo?

Cors
 
Heb je alleen een router waar de computers aan verbonden zijn? En zo ja welke..

Op veel routers kun je handmatig cookies, java active x & proxy blokkeren, als dit gebeurd is het mogelijk dat je bepaalde dingen (zoals video kijken) niet meer mogelijk is, kijk of dat in je firewall van je router aanstaat. Als dat zo is uitschakelen. Als je wat meer hulp wilt graag even je type router vermelden. Poort 80 (http) moet alleen open staan, en die staat open anders kon je helemaal niet surfen. Met andere woorden je hoeft niet handmatig poorten te openen.

Delta Hawk
 
Ok, bedankt voor je reactie, maar op ander pc's in dat zelfde netwerk lukt het wel om die filmpjes te kijken. Dus lijkt het dat het aan de pc ligt, of een instelling in de router voor die pc, kan dat?

Router is een sitecom, type weet ik niet, als het echt noodzakelijk is wil ik het wel nakijken.
 
Dus je laptop speelt het wel af op een ander netwerk? Alle andere computers op jou netwerk kunnen het wel behalve die van jou? nogal apart.

In het algemeen kun je niet in een router instellen per poort wie wat wel of niet mag, dan heb je weer meer een server nodig wil je dat kunnen. Ook voor wifi geld dat, bij de meeste routers kun je niet instellen dat voor wifi andere regels gelden (op dit gebied), dan voor de computers met kabel.

Als het aan de laptop zou moeten liggen, dan zou het het nooit moeten werken ( in theorie), ik ga ervan uit dat je nu draadloos werkt. De andere computers die je hebt aan je netwerk, werken die met kabel of ook op wifi? als de anderen die het wel doen op kabel werken, probeer eens in de laptop ook een kabel te doen, draadloos tijdelijk uitschakelen en kijk of je het dan wel lukt. Al lijkt mij dit persoonlijk geen oplossing, meer een test. Als het de beveiliging zou zijn, sommigen kunnen kijken over welke netwerkkaart wat mag, maar hangt weer geheel van je beveiliging af. Zie je niet bij veel btw. maar test maar eens.
 
De andere pc die het wel doen, zitten allemaal op wifi. Ik ga het testen, met kabel.
Het kan niet aan proxy liggen ofzo? Dat hebben ze wel, maar omdat de andere pc's het wel kunnen.

En in IE7 de internet opties bijvoorbeeld verbindingen, kan daar wat verkeerd staan? Als ik zo keek niet, maar ik kan er over heen kijken.

Cors
 
aan de IE7 instellingen lijkt mij persoonlijk erg stug, omdat die settings niet veranderen per locatie/netwerk. Die blijven steeds hetzelfde.

en waarom een proxy? Als je puur alleen een modem en dan een router hebt, zie ik nog niet het nut van de proxy, tenzei je weer een proxy server hebt draaien.

Daarom vroeg ik ook heb je alleen een router? of heb je ook meer wat het netwerk kan beinvloeden.

Delta Hawk
 
hmm... nee, wat voor effect zou dat dan hebben? en moet ik dan alles weer opnieuw instellen?
 
Het blijft erg apart, aangezien het alleen op jou netwerk niet doet. Dus in theorie zou het niet aan je laptop mogen liggen, maar aan het netwerk ook niet want anderen kunnen het wel. Tevens een router resetten is leuk maar naar mening helpt dat compleet niks.

Toch nog eens wat software doornemen.

kijk eens voor de zekerheid bij wmp12, opties, netwerk en kijk of daar de protocollen aanstaan (http) om dat te mogen doen, en tevens kijken of het vinkje erbij aanstaat over steaming. Streaming proxy servers mag gewoon uitstaan want heeft geen nut.

Anders misschien is het handig dat (bijvoorbeeld ik) een keer zou kijken via Teamviewer, gratis progamma maar dan kan ik ook je bureaublad zien, en kijken of we dan op een oplossing kunnen komen. Je kunt meekijken, maar dat is geheel aan jou de keuze. Controleer eerst nog maar eens in wmp12.

Delta Hawk
 
Met resetten bedoel ik een paar minuten de stroom eraf, dat lost vaak een hoop problemen op, en nee je instellingen ben je dan niet kwijt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan