Win Xp wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0144

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Berichten
143
Oke ik doe de dvd in mij laptop en dan sluit ik effe mijn pc en dan start ie weer op. Dan wil ik hem formateren, en na een paar minuten gaat mij pc opeens uit.
WTF?????
Het rare is windows 7 kon ik wel op boot instaleren en die xp weer niet
Die windows xp heb ik op mijn broertje ze pc gebprobeert maar daar lukte hij wel
Dit is echt frusterend T__T..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie besturingssysteem).
Het feit dat je XP niet kunt installeren komt waarschijnlijk omdat de Win XP installatie cd geen sata-drivers aan boord heeft en Win 7 wel.
 
Hoi,
nou weten we tenminste wat het is, er zullen nog wel mensen reageren.
Succes met je vraag.
 
dat hoop ik want jij bent de enigste die antwoord:(.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar mijn probleem is niet opgelost :confused:..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laptop >> pc ????

Affin je kan xp waarschijnlijk niet instaleren omdat win 7 sataschijven heeft en
xp ideschijven prefereert .
Je zal dus eerst je HD moeten formateren en dat lukt niet vanaf een xpdisk .
Op deze site staan diverse downloads die je daarbij kunnen helpen , zowel diskettes
als cd's.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Nadat je geformateerd hebt kan je dan de in het bootgedoe je instellingen voor je
sataschijf veranderen naar ide .
Daarna je xp disk erin en waarschijnlijk lukt het dan wel .

Ik heb laatst dezelfde procedure gebruikt met een vista laptop ..het is even een
geetter maar van doen leer je :)

Succes .......
 
Dus moet ik nog een keer gaan branden...?|
Het is een laptop..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Typisch weer het verhaal van de klok en de klepel.....

Door formatteren verander je een harddisk niet van SATA naar IDE hoor!!!!
 
Hoi,

Ik heb dit probleem in het verleden ook gehad. Bij mij had het er mee te maken dat mijn (oude) laptop niet goed genoeg kon koelen. Word de laptop bij jou ook erg warm?

Het je de laptop ook aangesloten om netstroom of gebruik je de accu van de laptop?
(is je accu een beetje opgeladen?)

groet, Jos





Oke ik doe de dvd in mij laptop en dan sluit ik effe mijn pc en dan start ie weer op. Dan wil ik hem formateren, en na een paar minuten gaat mij pc opeens uit.
WTF?????
Het rare is windows 7 kon ik wel op boot instaleren en die xp weer niet
Die windows xp heb ik op mijn broertje ze pc gebprobeert maar daar lukte hij wel
Dit is echt frusterend T__T..
 
jos1982*

Nouw ja.. bij mij laptop ook,

Maar ik liet hem een heledag koelen maar hij gaat nog steets uit..
 
Ah ok... Dan zou ik het zo snel niet meer weten. Ik heb toen mijn laptop op een verhoging gezet (soort rooster) in plaats van plat op de tafel en toen was mijn probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Typisch weer het verhaal van de klok en de klepel.....

Door formatteren verander je een harddisk niet van SATA naar IDE hoor!!!!


Dat zeg ik toch ook niet , je moet eerst formatteren om win 7 te verwijderen .
Op deze pagina staan diverse progjes die daarbij van nut kunnen zijn .
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm.

Daarna kan je dan in de bios je sata schijf veranderen in een ide schijf .

En ja Taku je zult uiteraard eerst een boot cd moeten branden alvorens je kan formatteren
Daarna je opstart in de bios aanpassen naar opstarten van cd station.
opstarten met de bootdisk in de speler .

Format c:
Weer in de bios kruipen sata wijzigen in ide ..
Daarna moet je in principe Xp kunnen instaleren .

Succes
 
Dat XP niet wil installeren zit in de SATA drivers. Compaq/HP support deze downgrade eigenlijk niet maar heeft er wel een oplossing voor: hier klikken.

Jouw laptop staat bij General XP Downgrade Guide for HP Laptops_Pa​rt 2. Volg instructies en het zou moeten werken, je moet wel je sata drivers slipstreamen in je installatie maar ook dat is uitgelegd op de site.
 
Nu heb ik in mijn leven al een aantal keer XP geinstalleerd.... (understatement)
Maar bij ontbrekende SATA drivers is bij mij de machine nog nooit uitgegaan na een paar minuten. Bij mij gaf hij dan altijd netjes aan dat hij geen media kon vinden om xp te installeren.
Het zit eerder in de operation mode van de sata schijf die mogelijk op AHCI in plaats van ATA. die optie kun je in je BIOS aanpassen

Mogelijk dat de topic starter even de verschillende stappen kan aangeven wat de installatie wel doet en waar hij precies afsluit, welke meldingen er voor zitten etc etc etc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan