oude laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

compaqarmada

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
199
ik wil op een oude laptop films kijken .
maar dit gaat erg langzaam
weeet iemand een manier om toch films te kunnen kijken op de laptop?
specs:
pentium3
1ghz
368mb
16mb video
60 gb harddisk
win xp lite
 
Hoi,

Gegeven de specs denk ik dat dat niet meer gaat lukken:
16Mb videogeheugen (en dus de kwaliteit van de grafische kaart) is de bottleneck in hoofdzaak.
En daar verander je niets aan.
Dat wordt dus een nieuwertje .....
 
En je gewone geheugen is ook niet echt bruikbaar daarvoor...:confused:
 
Zoals boven al gezegd is het erg moeilijk, maar als je het toch wil proberen moet je verder alles van je laptop afgooien.
 
Zoals boven al gezegd is het erg moeilijk, maar als je het toch wil proberen moet je verder alles van je laptop afgooien.

Dat zet écht te weinig zoden aan de dijk.
Een achterhaalde videokaart met weinig geheugen verander je daar toch niet mee???
 
Heb je gelijk in, zit er überhaupt wel een dvd station is?
 
Het ligt er een beetje aan wat voor films, maar als ik die specificaties zo zie gaat dat niet lukken, upgraden kan wel, maar dan kun je beter een nieuwe kopen.
De huidige films met hoge resolutie hebben een goeie videokaart nodig, met als echt minimum 512MB.
Dan is nog de processor veel te min, en het interne geheugen, met XP heb je 1GB nodig om een beetje lekker films te kunnen kijken.
Alles bij elkaar gaat dit in de honderden euro's lopen, maar dan hou je nog steeds een oude laptop.
Dus mijn advies, laat die oude laptop maar recyclen en koop een nieuwe en dan niet zo'n rare Compaq :thumb:
 
Laatst bewerkt:
het is me gelukt.
ik heb er 1gb aan ram ingezet en win 98 geinstalleerd
werkt best lekker.
ik heb hem omgebouwd tot digitaal fotolijstje:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan